1 review

Philips 52PFL9704H Zilver

Niet beschikbaar
Specificaties 52" • Full HD • LCD • 1 tuner • 200Hz - Bekijk alle specificaties

Philips 52PFL9704H Zilver Review

dr_dreey 18 november 2009, laatste update op 18 november 2009, 4.609 views

Philips 52PFL9704H Zilver

Pluspunten

• LED pro, zwart is zwart.
  • CAM CI+, geen apparte digi ontvanger nodig.

Minpunten

• Aansluitingen achterop liggen 15mm verdiept maar als de TV plat tegen de muur aanhangt heb je haakse connenctoren nodig, denk aan HDMI, Coax.
  • Standaard kleur instellingen zijn niet goed.

Deze TV van 't weekend gekocht samen met een:
Philips Blu-ray speler BDP9100/12
en:
Ziggo HD CAM CI+ module.
en:
Vogel's wandsteun EFW 8405 SuperFlat XL

Reden aankoop:
Defect raken/te klein worden/ ondermaatse prestatie's van huidige TV.

Afwerking:
Smaken verschillen, ik vind het geborsteld allu heel mooi, TV voelt solide aan, geen gekraak bij plaatsen/opbeuren. Wel 1 opmerking betreffende de voet; TV wordt geleverd met voet gemonteerd maar de TV stond niet waterpas op de voet, te verhelpen door de schroeven te lossen, waterpas zetten en schroeven weer vastzetten.
De voet is ook van geborsteld allu en TV kan 20gr. linksom en 20gr. rechtsom draaien op de voet.
Dikte TV is 9cm, komt door de LED ambilight, dus geen schilderij aan de muur.

CAM module:
Het aanwezig zijn van een CAM module in de TV is voor mij een belangrijk punt, ik heb een hekel aan extra apparaten zoals een digi ontvanger met zijn eigen afst.bed. en bekabeling of de aanschaf van een universele afst.bed.
Ondanks dat de TV nog niet officieel CI+ van Ziggo ondersteund werkt dit tot nu toe prima.
'Voordeel' van deze TV is dat de CAM module aan de achterkant zit zodat de kaart geen schaduw veroorzaakt bij ambilight spectra 3. De 40" en 46" modellen van deze TV hebben de CAM module aan de zijkant zitten waarbij de schaduw van de module wel te zien is.

Menu structuur etc:
Zoals in 1 van de reviews van de 40" versie van deze TV al besproken is is het menu wat aan de trage kant maar werkt verder prima en is overzichtelijk.
Handig is ook de actieve handleiding die via 1 knop op te roepen is en na sluiten ervan weer op dezefde pagina opent.
Hele leuke aanvulling wat niet zoveel met deze TV specifiek te maken heeft maar met de online service van Philips is dat je via de site kunt chatten met een medewerker en meteen antwoord krijgt op al je vragen, ik heb hier 2 keer gebruik van gemaakt en ben uitstekend geholpen.
Zappen gaat wat langzaam, beeld wordt even zwart (1/2sec) voordat de volgende zender in beeld komt.
Zender aanduiding is voor blinden lijkt wel, te grote letters die ook niet kleiner in te stellen zijn, wel groter...
Dit geldt ook voor het snelmenu (snelle instellingen smartbeeld, beeld en audio).

Kleur instellingen:
Out of de box kleurinstellingen van deze TV zijn bedroevend naar mijn mening. Veel te veel kleur, contrast, en digitale verbeteringen staan op max. waardoor het beeld onnatuurlijk overkomt.
Lange tijd met de instellingen bezig geweest en uiteindelijk op GoT settings gevonden forumlid Catzjes die me bevallen.
Deze nog iets aangepast naar mijn smaak maar het is een prima default instelling.
In tegenstelling tot de fabrieks instelling zijn de beelden nu natuur getrouw, LET OP, deze instellingen gelden alleen voor HD TV, niet voor Blu-ray.

Geluid:
TV geluid is zeer goed, bij veel flat TV's ontbreekt bass, deze TV heeft 2 bass speakers achterin die hun werk goed doen. Verwacht niet dat je van de bank geblazen wordt door het geluid maar ik ben aangenaam verrast.

LED pro:
In 1 woord geweldig, zwart is zwart, tot nu toe nog geen nadelen bemerkt.

Ambilight Spectra 3:
Dit is mijn 1e TV met Ambilight en ik ben om, dacht altijd dat het gadget gehalte groter was dan de werkelijke toevoeging die het zou kunnen bieden maar het is naar mijn mening een verbetering van de kijk ervaring. Ik heb tijdens films het meest van de tijd niet eens het gevoel dat ik naar een TV zit te kijken maar wordt compleet mee gezogen in de film met de kleuren op de muur die perfect in sync lopen met de kleuren aan de randen van het scherm.

Update 19/11/2009.

Beeld:
Er valt me iets op bij blu-ray. TV is 16:9. Blu-ray is 21:9 dus balken boven en onder, niks nieuws.
Van de 2 regels ondertiteling staat de onderste in de zwarte balk, de bovenste in beeld.
De onderste regel in de zwarte balk is in orde, duidelijk leesbaar, egaal wit van kleur.
De bovenste regel waar het beeld dus 'omheen' zit vertoont een soort van artifects om de letters en de kleur is ook niet egaal wit, dit komt alleen voor bij snelle beelden.
Eenzelfde iets komt voor als er een persoon niet te groot in beeld is en zijn armen/benen beweegt voor een achtergrond die snel beweegt, rond de armen/benen zijn dan ook artifects waarneembaar.
'T is niet iets wat irritant is maar als je met je neus bovenop de TV zit en je let erop...
PS: Ik lees net een stuk uit de review van het 46" model dat een paar dgn. geleden op de frontpage stond dat betrekking heeft op de artifects:
Betreft de alinea onder de plaatjes.
Het blooming effect waar men het in de review over heeft (4e alinea) is bij mij totaal niet aawezig.

Ambilight:
Leuke feature is dat ambilight aan te zetten is zonder de TV aan te zetten, de TV fungeert dan als ambilight lamp compleet met automagisch veranderende kleuren die ook nog in te stellen zijn door de ambilight knop op de afstandsbediening 3sec. ingedrukt te houden.

Heb jij ook een Philips 52PFL9704H Zilver?

Anoniem: 316170
17 november 2009 20:21
hoi dreey!
ziet er goed uit.
kan je iets vertellen over ghosting (randen langs objecten bij snelle beelden)
en evt clouding (lekkage van licht)
ik heb m in bestelling staan kan niet wachten!
@robby

Ghosting kan voor komen bij snelle beelden.
Vooral opvallend bij de standaard kleursettings, teveel contrast en kleur.
Bij mij staat contrast op 60 en dynamisch contrast uit en ghosting is nauwelijks waarneembaar.
Wat betreft licht lekkage, dit neem ik niet waar, ik ben nog steeds verbaasd over het zwartniveau. Als soms bij een uitzending tussen 2 scene's het beeld even zwart wordt lijkt het of de TV uitstaat.
Dank je wel voor de review, hij staat ook bovenaan mijn verlanglijstje.
Kan je iets zeggen over het voordeel van full local dimming op deze TV?
Hey hallo,
Kunt u mij vertellen of dit een goede tv is om nu te kopen?
Ik kan hem voor een prikkie krijgen.
Lijkt me leuk voor op de slaapkamer