Specificaties 23,8" @ 1920x1080 (IPS, 7ms) - Bekijk alle specificaties

HP EliteDisplay E240c Zilver, Zwart Review

rluitjes 17 januari 2017, 874 views

HP EliteDisplay E240c Zilver, Zwart

Prima beeldscherm

Pluspunten

• IPS scherm
  • USB-hub

Minpunten

• geen DVI
  • (niet verticaal kantelbaar)
  • (knoppen onderzijde)

Scherm in gebruik i.c.m. desktop (Displaypoort) en laptop (VGA).

Behuizing

Het scherm ziet er fraai uit. Ik kan niet anders zeggen.
Verder werkt een 24" echt veel prettiger dan een 22" scherm.

Voet

Het scherm is in hoogte verstelbaar. Ik zou graag ziet dat het nog hoger kan. Heb er nu alsnog een pak papier onder. Dit is echter bij veel schermen het geval.
Het scherm is naar links en rechts te draaien. Gaat af fabriek vrij stroef dus vasthouden van de voet is noodzakelijk. Het scherm is niet verticaal te gebruiken, voor mij niet erg want die modes gebruik ik in de praktijk nooit.

Multimedia

Speakers zijn aanwezig aan de onderzijde van het scherm.
De speakers geven geen geweldig geluid.

Webcam aanwezig aan bovenzijde scherm en is middels een schuifje af te dekken. Dat is een veel fraaiere oplossing dan een rubberen lipje dat op andere HP scherm te vinden is (zoals de HP E221C). Webcam zelf niet gebruikt.

Volume knoppen en andere knoppen goed beschikbaar aan voorzijde maar niet top qua bediening. Voor incidenteel gebruik voldoende.

Aansluitingen

Aan de onderzijde zijn een VGA, HDMI en Displaypoort aansluiting beschikbaar. Er is geen DVI aansluiting. Verder is er een 3.5mm aansluiting aanwezig waar ik mijn telefoon aan heb aangehangen. Tot slot een USB-In aansluiting.

Aan de zijkant van het scherm zijn 2 USB aansluitingen en een koptelefoon aansluiting aanwezig.

OSD

Te bereiken met knoppen aan de onderzijde en uit het zicht.
Op zich fraai maar ik heb regelmatig de Input Control nodig omdat de Auto-Switch Input niet werkt zoals ik zou willen. Switch van Displaypoort naar VGA bij aansluiten laptop gaat niet automatisch.
Na enige tijd is die knop blind te vinden maar bij de HP ZR22W is de source knop aan de voorzijde handiger. Ook bij de HP E221C zitten die knoppen aan de voorzijde.

Scherm zelf

Geweldige range Brightness...Kan lekker laag en super fel.
In een ouder scherm (LA2405X) kan deze veel minder laag. Ik zet de Brightness standaard altijd laag. Daar toen opgelost met applicatie f.lux.

Qua kleuren geen klagen maar geen testen gedaan of schermen strak naast elkaar gezet. De kijkhoek is goed.

Prettig scherm. Prettiger dan eerder genoemde schermen maar dat is vooral doordat 24" voor mij perfect is en 22" net te klein.
Het multimedia-deel kan handig zijn voor incidenteel gebruik maar meer niet in mijn ogen.

Heb jij ook een HP EliteDisplay E240c Zilver, Zwart?