Specificaties Socket 1151 met Intel Z270 chipset - Bekijk alle specificaties

Gigabyte GA-Z270M-D3H Review

kelwin123 15 januari 2017, laatste update op 27 januari 2017, 984 views

Gigabyte GA-Z270M-D3H

Een goed moederbord voor een kleinere prijs. Zo simpel kan simpel zijn.

Pluspunten

• Veel USB 3.0 poorten.
  • Heeft VGA n DVI?

Minpunten

• ..maar geen enkele USB 2.0 poorten.

Layout Score: 5

Soort van inleiding

Naar 5 jaar lang AMD gehad te hebben (2 AMD setjes) toch naar das Intel kampf gegaan.
Gekozen voor dit moederbord. Ik wilde van ATX naar Micro-ATX; een klein maar krachtig systeem.
Ik heb dit moederbord in combinatie met een i5-7600K.
Op het moment van schrijven zit dit systeem nu 24 uur in elkaar :)
Overclocking neemt zoals bekend is veel tijd in beslag.

Die tijd is in beslag genomen door n verschrikkelijk irritant probleem;

Ik had al deze tijd last van micro-stuttering met de muis in Windows.
In games nergens last van. Alleen in Windows zelf.
Na talloze opties (ik gok ongeveer 20 verschillende handelingen) uiteenlopend van BIOS settings veranderen naar drivers installeren/verwijderen/opnieuw installeren een oplossing gevonden hiervoor.

Namelijk een USB hub (2.0) aansluiten op de USB poorten. Nadat ik de muis op de USB hub heb aangesloten werkt alles wel naar behoren. Nu met een kleine test van 20 minuten geen muis lag meer gehad.

Vele suggesties geven aan dat het aan Windows 10 ligt. Of dit waar is is mij een raadsel, aangezien muis lag oplossen vergelijkbaar is met een speld in een hooiberg zoeken.

Installatie

Tja. Wat moet ik hiervan zeggen. Cable management was nog veel moeilijker dan het installeren. Een moederbord is tenslotte een moederbord. Ongeacht of het een Intel of een AMD is :)

Gigabyte mag wel betere vertalers inhuren. Ze verwachten dat je, op magische wijze, de processor installeert en dn pas de socket-cover verwijderd (zie foto).
Niet handig jongens, zeker als iemand voor het aller eerst (ik dus) van niks tot volledig een Intel systeem assembleert.

Overclocking

Geen tijd voor gehad helaas. Zodoende geen mening hierover. Zie bovenstaand muis probleem.

Verrie simple: Ik vind helemaal mooi. Een simpel moederbord voor een goede prijs.

Foto's komen later nog.
(Als ik het weer eens niet vergeet...)

Systeem:

i5-7600k;
Scythe Tatsumi; Arctic Freezer i32;
Corsair Carbide 88r;
GTX 1060 6GB Inno3d compact;
8GB DDR4 2166 MHz.

Heb jij ook een Gigabyte GA-Z270M-D3H?

Van de cover is normaal hoor :)

Klepje openen en Socket naar boven klappen
Cpu erin en als je het klepje terug vast zet dan wipt het plaatje er vanzelf af :)
De tekst op de cover zegt dat je eerst de CPU moet installeren en dn pas de cover moet verwijderen, wat fysiek onmogelijk is. :)

[Reactie gewijzigd door kelwin123 op 15 januari 2017 23:24]

Welja... Alles naar boven doen en je cpu erin. Als je alles terug naar beneden doet klikt dat zwarte dingetje eruit O-) Je kan het ook eerst eraf doen, maakt op zich geen fluit uit ;)
Oh..ik dacht al. Ik dacht dat het een ordinaire taalfout was, aangezien Chinezen goed in taalfouten maken zijn.