WD Scorpio Blue PATA 100 MB/s WD2500BEVE, 250GB Review

Illusion 15 november 2009, laatste update op 15 november 2009, 1.103 views

WD Scorpio Blue PATA 100 MB/s WD2500BEVE, 250GB

Pluspunten

• groot, snel, stil, goedkoop

Minpunten

• stuk na 9 maanden, in afwachting van afhandeling RMA door fabrikant

Deze schijf in februari2009 in m'n Dell laptop ingebouwd als upgrade voor een 80GB fujitsu (af fabriek).
Na 9 maanden intensief gebruik kreeg ik last van onverklaarbare vastlopers. Na het afstruinen van wat logfiles bleek de diskmanager vast te lopen. Na verder testen bleek de scheef last van flink wat bad sectors te hebben. De WD-tool gaf na een reparatie poging error 226: Sector relocation error. Schijf is deze week opgestuurd naar fabrikant, ik wacht op een reactie.

• Dell Inspirion 9300 laptop
  • Windows XP

Heb jij ook een WD Scorpio Blue PATA 100 MB/s WD2500BEVE, 250GB?

In eerste instantie wou ik ook alleen een korte review met alleen wat sterretjes geven. Hoeveel valt er nou eigenlijk over een laptopschijf te zeggen? Het is de enige PATA schijf van deze grootte, dus qua performance valt er toch weinig te kiezen.

De schijf op zich bevalt me echt prima. Hij is (was) sneller, stiller en koeler dan de oude fujitsu harde schijf die Dell leverde. Dat ie na 9 maanden bad sectors krijgt, vind ik echter dusdanig belangrijk te vermelden dat ik er voor heb gekozen om korte tekst en uitleg te geven. Ik kan daar namelijk wel gewoon 2 (of zelfs 1) sterren voor de betrouwbaarheid geven, maar daar schiet ook niemand wat mee op.

[Reactie gewijzigd door Illusion op 17 november 2009 01:29]

Dit is meer een probleem/garantiegeval dan een echte review.....
Dit is inderdaad geen review. Heb je wel gelezen wat een review inhoudt?