Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset Review

K.blok 15 januari 2017, laatste update op 15 januari 2017, 469 views

Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset

Prachtig ding, en niet alleen om naar te kijken. Ik zou hem zo alle dagen kunnen gebruiken. Mooi afgewerkt, goed geluid en bass, zit lekker en is lekker licht. Heeft verrassend genoeg 7.1 surround sound, maar het kan beter, evenals de constructie. Een goede allrounder en zeker een aanrader.

Pluspunten

• Ziet er mooi uit
  • 7.1 surround sound
  • Goed geluid
  • Mooie bass, niet overweldigen of schreewerig
  • Software is makkelijk te gebruiken, alhoewel ik die na het installeren niet meer terug kon vinden, net alsof hij geen bureaublad icoon aanmaakte.
  • Lekker licht

Minpunten

• Je moet van blauw houden
  • 7.1 surround sound kan beter
  • De constructie is een beetje zwak door de draaiende oorschelpen
  • Koord is een beetje lang, alhoewel je wel een clip hebt om het op te lossen

Features Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 3
Ik gebruik hem sinds gisteren, en ik kan zeggen, het een een hele mooie! Geen wonder dat hij bij de pricewatch bij headsets tot de 140 euro de populairste is en tot de 240 (!) de 2 na populairste is.
Mooi geluid, en de bas is niet schreeuwerig. Design is ook erg mooi, en ziet er niet goedkoop uit, alhoewel je wel van blauw moet houden (kleurenoptie was erg handig geweest hier). Het ziet er wel een beetje gaming uit, maar wat verwacht je?
Je koopt hem nu eenmaal niet om hem alleen te gebruiken voor muziek.
Hij zit lekker, hij gaat niet irriteren als je hem langer dan een paar uur op hebt. Soms moet ik heb even verschuiven dat hij weer goed zit, maar daarna kan ik er weer uren tegenaan.
De constructie is wel een beetje zwak, waardoor je er bijna te voorzichtig mee om moet gaan.
Het geluid is mooi, maar het kan iets beter.
Er zit software bij die je van de Logitech site af moet halen. Die is erg gebruiksvriendelijk. De microfoon heb ik nog niet gebruikt, maar ik denk dat die wel goed zit, hij zal waarschijnlijk niet super zijn, want het is en blijft een headset onder de 100 euro. Over prijs gesproken, die valt best mee.
Hij heeft ook 7.1 surround sound wat een voordeel kan opleveren in bijvoorbeeld CS GO (je kunt horen of iemand achter je loopt) maar in praktijk let je er niet heel veel op want je focust je voornamelijk op wat er voor je loopt. Want tegen de tijd dat je hoort dat er iemand achter je loopt, is het vaak al te laat.
Het werkt wel, maar niet perfect, en als je een echt goede surround headset wil hebben, moet je toch een prijsklasse hoger zitten. Het heeft het wel, het werkt, maar dat is ook alles.

Ik heb er geen spijt van om deze te kopen.

Heb jij ook een Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset?