Logitech Bluetooth Audio Adapter Review

Gamebuster 15 januari 2017, laatste update op 15 januari 2017, 321 views

Logitech Bluetooth Audio Adapter

Leuk klein apparaatje, heeft zowel 3.5mm als RCA out, met een bijgeleverde 3.5mm<>RCA kabel kan je het apparaatje aansluiten op apparaten met een eigen 3.5mm kabel, een eigen RCA kabel, of met een 3.5mm ingang of RCA ingang. Uitstekend product voor zijn prijs. (~35 euro)

Pluspunten

• Mooie behuizing
  • Goedkoop
  • Flexibel met aansluitingen

Minpunten

• Lampje kan als storend ervaren worden
  • Bijgeleverde adapter is even groot als het apparaatje
  • Stroom vanaf usb was leuk geweest ipv eigen adapter

Noot vooraf: Dit is niet bedoeld als uitgebreide review, maar ik wilde iets meer tekst kwijt dan past in de "korte toelichting" vak. Mijn intentie is omeven wat punten toe te lichten die in andere reviews zijn aangehaald.

Dit apparaatje heeft 2 uitgangen: 1x 3.5mm line out en 1x RCA out (zo'n paartje wit/rode ronde poorten). Bijgeleverd is een RCA naar 3.5mm kabel, waarbij je dit apparaatje dus kan aansluiten op vrijwel ieder apparaat:

- Apparaten met een eigen 3.5mm kabel kan je aansluiten op de 3.5mm poort.
- Apparaten met een 3.5mm ingang kan je aansluiten door de RCA<>3.5mm kabel aan te sluiten met de RCA in het apparaatje en de 3.5mm in je speakers
- Apparaten (receivers) met een RCA ingang kan je aansluiten met de RCA<>3.5mm kabel door de 3.5mm van het apparaatje te gebruiken en de RCA op je receiver.

Geniaal bedacht naar mijn mening. Zo kunnen ze 1 kabel leveren en werkt-ie toch op vrijwel ieder apparaat.

Verder is bijgeleverd een adapter. Dit is helaas geen simpele usb-adapter met micro-usb kabel, maar gewoon een standaard adapter. De adapter is bijna even groot als het apparaatje zelf overigens.

Mijn receiver heeft verder een tot-100w stopcontact die alleen inschakelt als de receiver ingeschakeld wordt, waarop de bijgeleverde stroomadapter past. Het apparaatje heeft zelf geen aan/uit knop, maar mijn receiver kan dat dus wel.

Aan de onderkant zit een soort semi-plakkend voetje. Dit is niet echt dubbelzijdige tape te noemen zoals anderen dat noemen. Het lijkt meer op klevend rubber; Deze laat geen plakresten achter en is herbruikbaar, maar echt plakken doet het niet. Enige creatieve positionering van de kabels is vereist om te voorkomen dat het kastje bijv. kantelt onder het gewicht van de kabels.

Pairen gaat met de knop op de bovenkant. Net als vele andere bluetooth apparaten die op 2.4GHz werken moet je deze niet naast een wifi apparaat zetten, want dan kan-ie gaan storen. Ik heb dat met dit exemplaar nog niet ondervonden, maar wel met een hele hoop andere bluetooth devices. Ik zelf heb mijn complete HIFI-hoek wifi-vrij (alles bekabeld), dus ik ga daar verder geen last van hebben.

Tot slot is het apparaatje zeer compact, kleiner dan ik verwachtte.

Voor de 33 euro dat ik ervoor betaald heb, een uitstekend product.

Heb jij ook een Logitech Bluetooth Audio Adapter?