KlikAanKlikUit AWST-6000 Review

JukeboxBill 14 januari 2017, laatste update op 14 januari 2017, 218 views

KlikAanKlikUit AWST-6000

Had voor die prijs wat beters verwacht.

Pluspunten

• Geen

Minpunten

• Traag
  • Slecht afgeregeld
  • Onbetrouwbaar
  • Kleine detectiehoek

Kwaliteit Score: 3
Ik heb al ruim een jaar een KAKU afstandbediening en stopcontactschakelaar in gebruik om de centrale stofafzuiging van mijn vier houtbewerkingsmachines te schakelen. Dat heeft altijd storingsvrij gewerkt en bevalt goed. Vandaar dat ik opnieuw een product van KAKU heb gekozen.

De bouwkwaliteit en degelijkheid is voldoende, al vraag ik mij wel af hoe lang de plastic klemmetjes, die de frontplaat vasthouden, het uithouden.
Installeren en in gebruik nemen is niet moeilijk. Tot zover de positieve punten.

Ik heb er twee in gebruik om de verlichting in de hal te bedienen in combinatie met een AWMR-300 ontvanger/schakelaar. Eentje was niet genoeg omdat de horizontale detectiehoek maar 110 graden is. Dat staat niet op de verpakking en omdat ik ze in een fysieke winkel heb gekocht, kwam ik daar pas thuis bij het doorlezen van de handleiding achter.

Het duurt ca. een seconde voordat je wordt gedetecteerd. Het opnieuw inschakelen van de lamp duurt nog langer als de lamp net is uitgeschakeld en opnieuw een beweging wordt gedetecteerd. Of dat aan de schakelaar of aan de bewegingsmelder ligt, ben ik nog niet achter.

Je kan de tijdsduur van de verlichting instellen op 5 seconden/1/5/10 minuten. Ik heb ze afgesteld op 1 minuut. Af en toe gebeurt het dat de verlichting niet wordt uitgeschakeld. Ik had het vermoeden dat het komt doordat ik er twee simultaan laat werken, dus heb ik ook met een enkele getest. Ook dan treedt dat verschijnsel op.

Het grootste minpunt vind ik echter dat de verlichting al wordt ingeschakeld als er nog voldoende licht is. Er is een drie-standen schakelaar om dat te regelen, maar zelfs in de 'donkerste' stand gaat in deze tijd van het jaar (december, januari) omstreeks 3 - 4 uur 's middags de verlichting al aan. Soms zelfs om 2 uur als het wat regenachtig en bewolkt is. En andersom is het tijdstip, waarop 's morgens de verlichting niet meer aan gaat, daardoor vrij laat.
Volgens de handleiding zou op de ingestelde stand de verlichting pas bij 10 lux (alleen 's avonds en 's nachts) gaan branden. Ik heb geen lux meter, dus kan dat niet controleren.
Dit is echt een ontwerp/inregelfout, want ze doen het allebei zo.

Gezien de hoge prijs had ik wat beters verwacht, vandaar mijn nogal negatieve scores.

Heb jij ook een KlikAanKlikUit AWST-6000?