ASRock G31M-GS Review

Peetz0r 15 november 2009, laatste update op 15 november 2009, 1.280 views

ASRock G31M-GS

Pluspunten

• Vreselijk goedkoop
  • kleiner dan microATX
  • Werkt met Linux

Minpunten

• Slecht bereikbare aansluitingen

Layout Score: 2
Ik heb dit moederbard gekocht omdat mijn vorige geroosterd werd, en deze nogal goedkoop is. Dit is de gigabit-versie van de G31M-S.

het eerste probleem zijn de aansluitingen onder het onderste PCI slot. Hier zitten:
  • Audio front panel
  • Floppy connector
  • Case fan
  • Power/reset/hdd schakelaars/leds
  • USB headers
  • SATA aansluitingen
  • De speaker-aansluiting (voor die ouderwetse bliepjes)
Tussen de koeler van mijn videokaart en de onderkant van mijn vorige kast zit nog geen halve centimeter ruimte. Probeer daar maar een je vingers tussen te proppen. Hier zullen meer kasten last van hebben. Gelukkig kan het window van mijn LANBox Lite gewoon eruit...

Hij werkt out of the box met Ubuntu 9.04 en Windows 7. XP heeft drivers nodig voor gigabit (en volgens mij nog meer). Al mijn hardware werkt zonder problemen. Let wel op de jumpers (handleiding blz 15 of 19).

Een normaal microATX bord is 24.4 x 24.4 cm (vierkant). Deze is 24.4 x 19.1 cm. Hij is dus net effe wat kleiner. Dit kan handig zijn voor compacte casemods en voor cable management.

Heb jij ook een ASRock G31M-GS?

Audio front panel
Floppy connector
Case fan
Power/reset/hdd schakelaars/leds
USB headers
SATA aansluitingen
De speaker-aansluiting (voor die ouderwetse bliepjes)
Welk probleem? :S
Probleem van kast of probleem van MB? :S
Kan je hem dan nog gewoon monteren of past dit niet meer? :S

Opnieuw een matige review, werk je reviews een beetje verder uit. Wederom spec's vermelden.