Specificaties Stereo Bluetoothspeaker met oplaadbare accu - Bekijk alle specificaties

JBL Charge 3 Zwart Review

BassN 12 januari 2017, laatste update op 14 januari 2017, 749 views

JBL Charge 3 Zwart

Elke keer als ik mijn JBL Charge 3 aanzet sta ik versteld van de kwaliteit en het volume dat deze relatief kleine speaker kan produceren.

Pluspunten

• Zeer hoog volume haalbaar en zeer goed geluid tot 65%
  • Batterij is bijna niet leeg te krijgen binnen 24 uur
  • Gemakkelijke bediening
  • Voelt robuust aan
  • Werkt goed als powerbank
  • Koppelen en updaten gaat vlekkeloos met iOS app
  • Geweldige prijs kwaliteitsverhouding
  • Koppelen van meerdere speakers werkt goed

Minpunten

• Zwarte plastic aan de zijkant is donker blauw ipv zwart
  • Het geluid vervormt bij vol volume
  • Behuizing wordt snel vies/stoffig
  • Afwerking had beter gekund

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 5
Een vriendin van mij had al een geruime tijd een JBL Flip speaker, een normale handheld speaker met middelmatig geluid. Het gebruiksgemak van deze speaker viel me wel in positieve zin op.

Na het defect raken van de speakers in mijn laptop heb ik besloten een Bluetooth-speaker aan te schaffen.
In eerste instantie ging mijn voorkeur uit naar een Sonos speaker, maar na veel testen en vergelijken was mijn oog gevallen op de JBL Extreme. Op het moment dat ik deze speaker in het echt zag viel het me op dat deze nogal groot en absolute niet "portable" maar gelukkig heeft JBL ook een kleine uitvoering gemaakt: Charge 3.

Eerste indruk

Wat krijg je:
- hippe doos
- de bluetoothspeaker
- adapter 230v naar USB
- kabel USB naar micro USB
- gebruiksaanwijzing

Na het openen van de mooie en degelijke verpakking kom je een beschermend karton tegen waar Charge 3 op staat. Hier onder tref je de Bluetoothspeaker zelf aan. In een apartbakje in de doos zitten de oplaadkabel en de adapter die je geschik kan maken voor Amerikaanse, Engelse en Europese wandcontactdozen ook bevind zich hier de gebruiksaanwijzing.

Als je zo'n pakketje opend wil je natuurlijk direct je nieuwe aanwinst proberen. Gelukkig hebben ze bij Jbl de speaker al opgeladen. Zonder de gebruikershandleiding te raadplegen de powerknop ingedrukt en vervolgens op mijn iPhone gezocht naar nieuwe apparaten. Jbl charge 3 staat in de lijst aanklikken en het koppelen is voltooid. Vervolgens spotify geopend en hij deed het, keihard. Heel eerlijk schok ik er eerst van hoe hard het klonk maar gelukkig kun je met zowel de speaker als met de iPhone het volume regelen. Op 50% vind ik het volume al behoorlijk hard als je binnen bent en een meter van de box verwijderd bent. Hierna heb ik de box geprobeerd incombinatie met mij iPad en de Nederland.fm app om te kijken of radio luisteren ook probleemloos gaat. ook dit gaat goed. Zelf vind ik de kwaliteit van het geluid beter dan dat van mijn stereotoren die analoog radiozenders ontvangt. Hierna heb de box via Bluetooth aan mijn laptop gekoppeld om hem te gebruiken als soundblaster. Zonder problemen werkte dit ook binnen een minuut.

Koppelen meerdere apparaten

Koppelen van meerdere apparaten is mogelijk. Zelf heb ik het geprobeerd met een iPhone 6s en een iPhone 7 en een iPad Pro. Alle apparaten kunnen tegelijk contact maken met de speaker. Het laatste apparaat dat geluid maakt heeft na afspelen hiervan het recht de speaker te gebruiken. (Dit werkt niet als je meerdere speakers van Jbl koppelt via de koppeltoets)

Koppelen meerdere speakers

Op dit moment bezit ik twee Bluetooth speakers. Via de app (ge´nstalleerd op mijn iPad) heb ik de speakers een verschillende naam gegeven. Hierna is het mogelijk de speakers te koppelen via de koppeltoets. Na het koppelen is mij het volgende opgevallen: er kan nog maar een apparaat tegelijk gekoppeld worden en de spraak en beeld van de kijk app van sbs lopen niet gelijk met het beeld. ( dit ga ik verder onderzoeken )

Heb jij ook een JBL Charge 3 Zwart?