Logitech M220 Silent Zwart Review

fevenhuis 12 januari 2017, 139 views

Logitech M220 Silent Zwart

Het is duidelijk een muis met een zeer goedkope bouwkwaliteit. Hij is niet erg stil vergeleken met echte silent muizen, de clicks zijn stiller dan een gewone muis, maar het scrolwiel dan weer niet. Ik zou het dus een stillere muis noemen maar zeker geen [b]silent[/b] muis.

Pluspunten

• Muis
  • Goede verbinding
  • Batterij meegeleverd

Minpunten

• Niet erg stil
  • Goedkope bouwkwaliteit
  • Uiterlijk
  • Prijs te hoog voor wat het is
  • Ligt niet goed in de hand.

Ervaring met stille muizen.

Ik gebruikte een lange tijd met veel plezier een Nexus silent mouse, helaas is Nexus failliet gegaan en verkopen ze nu niet meer de goede oude producten.

Verschillende andere muizen geprobeerd maar helaas zijn de meeste draadloos wat niet goed werkt met mijn KVM (de meeste KVM's hebben problemen hiermee).

Van eBay een goedkope silent muis gekocht maar daarvan ging het scrollwiel vrijwel meteen kapot.

De Logitech M220

Dan nu de Logitech geprobeerd, niet erg tevreden het is duidelijke een muis met een zeer goedkope bouwkwaliteit.

Wat betreft hoe stil hij is, hij is niet erg stil vergeleken met echte silent muizen, de clicks zijn stiller dan een gewone muis, maar het scrolwiel dan weer niet. Ik zou het dus een stillere muis noemen maar zeker geen silent muis.

Ik had de zwarte uitvoering genomen welke meer donkergrijs is dan zwart, het uiterlijk is niet mooi, ziet er goedkoop uit en zo voelt het ook aan.

Het is een kleine muis maar met een draadloze muis is een grotere wellicht een beter idee vanwege het gewicht van de batterij.

Ook deze muis werkte niet met mijn KVM en ik geef draadloze muizen dan ook op, als Logitech een bekabelde versie gehad had zou ik hem wellicht gehouden hebben.

Zonder de KVM er tussen werkte de muis wel naar behoren, verbinding was goed. En er hoefde niet eerst een driver ge´nstalleerd te worden, het werkte meteen.

Over de batterijduur kan ik niets zeggen, daarvoor moet je Logitech maar op hun woord geloven of wellicht juist niet.

De Logitech M220 Silent muis is beter dan de Speedlink Calado "silent" muis, maar het is zeker geen echte Silent muis.

Het is eigenlijk gewoon een budget muis met het label "Silent" er op geplakt zodat hij tegen een iets hogere prijs verkocht kan worden.

Ik heb de muis terug gestuurd, ik vond hem niet eens reserve waardig.

Heb jij ook een Logitech M220 Silent Zwart?