Specificaties 5,9" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Huawei Mate 9 Dual Sim Zilver Review

mathy_Testpanel 11 januari 2017, laatste update op 17 januari 2017, 369 views

Huawei Mate 9 Dual Sim Zilver (Testpanel)

Fijn toestel met een prima camera, perfect werkende vingerafdrukscanner en lange accuduur. Het scherm loopt achter op de concurrentie.

Pluspunten

• Compleet geleverd
  • Lange accuduur
  • Vingerafdrukscanner
  • Dual Sim
  • Goede Camera
  • Afwerking

Minpunten

• Beeldscherm loopt achter op concurrentie

Intro
Ik heb deze telefoon verkregen via een Tweakers actie, in ruil daarvoor moet ik een gebruikers review plaatsen welke hier onder te vinden is.
Eerste indruk
Wanneer ik het toestel uit de omdoos haalde viel mij direct de luxe ogende doos op, wat groter dan bij Apple en Samsung maar niet zo overdreven als vroeger met 50% lucht, alles is netjes opgevuld en goed ingedeeld in luxe doosjes en mapjes.
Groot voordeel is dat hij compleet komt met cover en screenprotector. Dit is echt een groot plus punt vergeleken met de concurrentie.
Gebruikersgemak
Door de vingerprintscanner op de achterkant te plaatsen voelt het heel natuurlijk om het toestel te unlocken, het werk zeer snel en accuraat.
De trend dat wat bijna alle fabrikanten doen om de accu niet verwisselbaar te maken blijft toch wel een gemis. Je hebt 2 jaar garantie maar een toestel zou langer mee kunnen gaan als je naar 2.5 jaar de accu zou kunnen verwisselen. Dit is zonder het toestel open te maken niet mogelijk.
Design
Het design spreekt mij erg aan en de knoppen zitten op de juiste plaats, nadeel is de speaker die aan de rechter onderkant zit en nog weleens blokkeert als ik hem met mijn rechter hand vast houd. Verder zijn de smalle bezels een plus punt.
Min punt is de zwarte rand om het scherm, ik heb zelf de witte versie en als het beeld een andere kleur heeft dan zwart valt dit randje erg op want zonde is.
Scherm
Het scherm is een Full HD lcd-paneel, voordeel is dat hier door het stroom verbruik lager ligt, en als je er geen direct vergelijkingsmateriaal naast legt ziet het er allemaal prima uit. Maar het kan beter. De helderheid is wel prima op orde, in de volle winter zon kan je de tekst nog steeds goed lezen op het scherm.
Bouwkwaliteit & Afwerking
De telefoon voelt zeer stevig en degelijk aan, de achterkant van aluminium geeft het toestel een premium gevoel, de knoppen zitten strak in de behuizing en lijken ook van aluminium te zijn.
Camera
Over de camera ben zeer te spreken, de foto's zijn mooi helder en je hebt veel mogelijkheden om zelf instellingen te wijzigen. Ook het opstarten van de camera app verloop soepel en snel. Hier onder wat foto's welke gemaakt zijn met het toestel.
https://tweakers.net/ext/f/9NduD35Y068SXWnsxEm8bJC4/medium.jpg https://tweakers.net/ext/f/lwmeXb6U2DFZeGYum1AVVm6M/medium.jpg
https://tweakers.net/ext/f/I6Zmq7ZbQiSgByUFZBJD7rhx/medium.jpg https://tweakers.net/ext/f/HlJ0R5wg5WZ1RZZHsqtRk2sz/medium.jpg
Bereik wifi 4g en bellen
Het signaal over 4g via het netwerk van KPN heeft mij geen problemen gegeven, ook het bellen geeft een goed helder geluid en de gesprekspartners kunnen mij ook goed verstaan.

De wifi verbinding is ook zeer goed en stabiel via mijn thuis netwerk.
De geleverde 150 Mbit wordt ook bijna elke keer gehaald als ik deze test, de keren dat het niet zo was haalde mijn andere telefoon (Samsung s7) ook niet de volledige snelheid.
Accu duur en opladen
Het stroomverbruik van deze telefoon is zeker een pluspunt, de eerste 2 dagen, wanneer ik het toestel constant gebruikte, ging de accu meer dan 30 uur mee de dagen er na eigenlijk altijd meer dan 40 uur.

Het opladen gaat vrij vlot tot hij aan komt bij 85%
Daarna neemt het tot een uur de tijd om tot 100% te komen.
00 min = 17%
15 min = 40%
30 min = 64%
45 min = 80%
60 min = 85%
90 min = 91%
120 min = 100
Al met al ben ik zeer tevreden over het toestel en als de prijs iets zakt dan zou ik hem zeker aanraden.

Heb jij ook een Huawei Mate 9 Dual Sim Zilver?

Is dit een review naar aanleiding van de actie van Tweakers.net?
Dat hoop ik toch niet.
Als het goed is komt er dan een icoontje te staan dat het van die actie is bij de review. Die zie ik hier niet ;-)
Het zijn wel precies de categorieŽn die we moesten reviewen voor tweakers.
Dat is waar ;-) al heb ik me daar niet helemaal aan gehouden (de punten zijn de sliders)
Maar de review is al uitgebreider :)
Rechts naast de naam van de reviewer staat een tag: Testpanel.

Voor mij is dit zeker wel een testpanel review waard! :+
Kijk ff naar de datum waarop ik reageerde :z
Toen stond het er niet naast, en toen was de review een stuk korter :Y)
Ook nog maar een reactie van mijzelf.
Het eerste wat online kwam te staan was mijn eerste opzet, ik had dit willen opslaan, maar heb dit per ongeluk zichtbaar gezet. De kritiek was zeker wel juist.