Specificaties Socket 1151 met Intel Z270 chipset - Bekijk alle specificaties

Asus ROG Maximus IX Hero Review

Ruud12345 9 januari 2017, laatste update op 13 januari 2017, 505 views

Asus ROG Maximus IX Hero

De Asus ROG Maximus IX Hero is een mooi board, jammer dat er geen wifi op aanwezig is, iets dat je wel zou verwachten voor een board van boven de 250 euro.

Pluspunten

• Mooi afgewerkt
  • Led verlichting
  • Goed geluid

Minpunten

• Geen wifi
  • Software DVD bevat freeware

Layout Score: 5
Software is goed, maar download en installeer het vanaf de Asus website. Software DVD zit vol nutteloze freeware software dat vooraf niet aangegeven wordt, en je ook niet kunt uitzetten.

Geen idee of dit een bug is, of iets anders, maar de PC is niet in staat te booten via Fast Boot. Deze optie moest ik dan ook uitzetten, anders keert het systeem steeds terug in de bios. Ook na een bios update nog steeds geen verbetering.
(probleem lag niet aan board. Corrupte partitie.)

LED software is leuk, maar kent 1 groot nadeel. Het consumeert in mijn geval 14% CPU usage continu. Als je de software daardoor wilt verwijderen lukt dat niet 'kan un-installer niet vinden'

Het overclocken werkt prima. Hierin is de bios en software ruim in voorzien.

Heb jij ook een Asus ROG Maximus IX Hero?

Hoe is geen WiFi een minpunt... je weet toch al van te voren dat er geen WiFi op zit en koopt het dan omdat je geen WiFi nodig hebt?
Voor een auto van meer dan 30 mille verwacht ik dat er een airco inzit. Bij een moederboard die in het hoge segment zit verwacht ik on-board wifi, zeker een 2017 board. Of je het nu gebruikt of niet.

Dus ja, een dikke MIN dat zo'n relatief goedkope optie er niet op zit.
Geen wifi vind ik ook een vreemd minpunt, zoals KingHawk zegt, dat is iets waar je op let bij aankoop.
Wifi op een gaming bord is hoe dan ook vrij nutteloos want wie gaat er nu online gamen op een Wifi verbinding? Dan geef je allemaal geld uit aan gaming producten om zo min mogelijk lag te hebben en top te kunnen presteren en dan doe je dat allemaal teniet door via wifi te gaan gamen.

Wat betreft de aura software, ik denk dat er dan iets niet goed gaat met jouw installatie, bij mij zit de aura software op 17mb memory en komt nooit boven de 1% cpu usage uit. Standaard zit hij op 0% cpu belasting.
En voor fastboot, heb je wel een schone windows installatie gedaan nadat het was ingeschakeld? Ik weet het niet zeker, maar ik dacht dat je windows schoon moest installeren voor het hele secure/fast boot verhaal.
Goed te horen dat bij jou de Aura software wel werkt. Ik ga het gewoon nog eens proberen.