Specificaties DLNA -support, WiFi, 16GB - Bekijk alle specificaties

VENZ V10 Pro 16GB Review

Jan64nl 11 januari 2017, laatste update op 11 januari 2017, 758 views

VENZ V10 Pro 16GB

Ik heb dit apparaatje gekocht als mediaspeler. Specs van dit kleine apparaat zijn indrukwekkend. Android en de software daarvoor zijn naar mijn mening echter niet geschikt voor een apparaat zonder touch screen, zoals een tv. Geen aanrader als mediaspeler, maar misschien wel als je wil streamen.

Pluspunten

• compact
  • HDMI kabel meegeleverd

Minpunten

• Standaard geen fly mouse meegeleverd
  • Irritant groot blauw lampje aan de voorkant
  • Android

Geluidskwaliteit Score: 3
Ik heb geen ervaring met Android media streamers. Wel met mediaspelers. Ik heb een (oude) mede8er en die bevalt nog steeds goed. Maar helaas zonder wifi. Daarnaast worden niet alle ondertitelsoorten ondersteund en ook niet de nieuwste h.264 versies (high 5.0 en hoger). Mijn smart tv heeft een redelijke mediaspeler, maar ook met beperkingen.

Ik was daarom op zoek naar een apparaat die deze zaken wel heeft. De V10 PRO leek dat te zijn. Op basis van Android. Nu ken ik Android alleen van tablets en smart phones. Dus met touch screens. En dat gaat prima. Ik ging er van uit dat voor het gemis van een touch screen zoals bij tv, wel een oplossing was gevonden. Die oplossing bleek dus de fly mouse. En die wordt niet standaard meegeleverd. Gelukkig maakte ik gebruik van een aanbieding waarbij de fly mouse gratis werd meegeleverd. Zonder fly mouse is het gebruik van dit apparaat (en ik denk van alle Android mediastreamers) lastig zo niet onmogelijk.
Maar ook met een fly mouse is het behelpen. Echt makkelijk is het niet. Mijn conclusie is dan ook dat Android hier gewoon niet geschikt voor is.

Het apparaat is snel zat. Een update naar Android 6.0 ging moeiteloos. Wifi verbinden ook. Maar dan de software. Android software dus. Kodi en Mx Streamer worden meegeleverd. En er kwamen al gelijk wat bugs naar boven. Ondanks een juiste instelling werden de films niet hervat nadat ik ze had uitgezet. Ik kon dus steeds zoeken naar waar ik gebleven was. Het afdraaien van dvd (-bestanden) ging moeizaam. Er was een redelijk beeld, maar het beeld schokt steeds. Er werden steeds zichtbaar beelden overgeslagen. Zodanig dat het irritant was om aan te zien. Ik heb ook nog VCL player geprobeerd, maar dat had hetzelfde resultaat. Daarnaast had VCL veel reklame en dat vind ik erg irritant als ik een film wil zien.
MP4, mkv, etc. voor zover ik het heb geprobeerd worden wel goed weergegeven.

Geluid is prima, maar DTS is moeizaam. Ik kreeg het met veel kunstgrepen wel met Mx Speler maar met Kodi en VCL is het me niet gelukt. Ondanks raadplegen via Google.

Het enige dat ik geprobeerd heb om te streamen was Youtube. Ik vind dat veel makkelijker gaan via mijn smart tv.

Al met al heeft dit apparaatje mij niet gebracht wat ik er van gehoopt had. Te veel gedoe om het beter werkend te krijgen en Android is gewoon vervelend om op een niet touch screen mee te werken.

Heb jij ook een VENZ V10 Pro 16GB?