Specificaties router, 3x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

Ubiquiti EdgeRouter Lite 3-Poort Router Review

basdej 8 januari 2017, laatste update op 8 januari 2017, 708 views

Ubiquiti EdgeRouter Lite 3-Poort Router

Deze router nu drie dagen in gebruik, en het bevalt uitstekend. We draaien de firmware 1.9.1 en als ik het vergelijk met de youtube filmpjes zijn er grote stappen gemaakt. Laatste update was in december 2016. Router is extreem snel en zeer goed. Doet alles direct wat je instelt.

Pluspunten

• Zeer snel
  • Alles werkt direct
  • Command line interface beschikbaar
  • Zeer lange support van Ubiquiti
  • Eenvoudig VLAN aan te maken
  • Eenvoudig poorten open zetten
  • Handig statusoverzicht met gebruiksstatistieken

Minpunten

• SeriŽle poort is niet echt nodig
  • Apparaat genereert veel warmte

Beheerbaarheid Score: 5

Sommige geavanceerde opties liggen ver buiten mijn bereik maar na wat googlen kom je snel uit op de hulppagina's van ubiquiti en youtube filmpjes waar vanalles wordt uitgelegd.

Komt ook met handige wizards om bijvoorbeeld 2 WAN poorten te gebruiken, voor als je bijvoorbeeld ADSL en Kabel naast elkaar wilt gebruiken.

De router heeft ook een interne DNS server waar je zelf static records kan toevoegen, en dynamische records kan wijzigen die door een van de DHCP servers zijn aangemaakt.

ServerS ja, want je kan nagenoeg ongelimiteerd DHCP servers aanmaken, zodat je voor elke interface, VLAN en wat dan ook een DHCP server beschikbaar hebt met eigen instelbare settings.

Al met al een van de beste aankopen die ik ooit heb gedaan qua routers, en ik zal hier in de toekomst niet snel meer vanaf stappen.

Heb jij ook een Ubiquiti EdgeRouter Lite 3-Poort Router?