Specificaties Android, iOS compatibel en 30g - Bekijk alle specificaties

No.1 Smartband F1 Zwart (Zwart) Review

Maarten2212 7 januari 2017, laatste update op 22 februari 2017, 475 views

No.1 Smartband F1 Zwart (Zwart)

De No.1 F1 is een erg goede smartband. Vooral de erg grote accu (100 dagen stand-by) en de volledige waterdichtheid zijn bijzonder. Daarnaast heeft de smartband nog wat handige functionaliteiten.

Pluspunten

• Accu
  • Waterdichtheid
  • Band

Minpunten

• Kwaliteit scherm
  • Downloaden app

Technische specificaties
Chip: German Dialog DA14580 chip
Scherm: 0,91 inch OLED scherm
Aansluitmogelijkheden: Bluetooth 4.0
Geschikt voor: Android 4.0 of hoger en iOS 8.0 of hoger
Batterij: 230 mAh
Opslag: ROM: 84KB en RAM: 42 KB
Materiaal van de band: silicone

Overige specificaties: https://goo.gl/gqLFR4

Inhoud van de doos
In de doos zit de smartband zelf, een USB-oplaadsnoer en een gebruiksaanwijzing. De gebruiksaanwijzing is zowel in het Chinees als in het Engels.
inhoud van de doos
inhoud van de doos

Het uiterlijk
De smartband ziet er goed uit. Vooral de band ziet er mooi en stevig uit. Wat helaas wel opvalt is dat de smartband redelijk dik is, namelijk 10,5 mm. Het scherm is een 0,91 inch OLED-scherm. Het scherm geeft geen kleuren weer. Ik had er na een paar dagen al een kras opzitten. Dit kan een incident zijn dat ik ergens hard tegen aan stoot, maar bij andere smartwatches en horloges heb ik dit niet.
de sluiting van de band

Het gebruik
Bij de smartband heb je maar een fysieke knop. Door deze knop een paar seconde ingedrukt te houden kun je de smartband aan, en weer uit zetten. Als het scherm van de smartband uit staat kun je hier op deze knop drukken om het scherm weer aan te krijgen en weer in het eerste menu te komen, waar de datum en tijd staat. Daarnaast heeft de smartband aan zowel de boven- als de onderkant van het scherm een touchscreen knop zitten. Met deze knoppen blader je door de verschillende menu’s heen. Dit touchscreen werkt erg goed, je hoeft niet hard te drukken en tot nu toe werkt het altijd.
De smartband is volledig waterdicht, IP68 om precies te zijn. Hierdoor kun je hem ook gebruiken tijdens het zwemmen, en hoef je je in de regen geen zorgen te maken om je smartband. Daarnaast heeft No.1 F1 een ontzettend grote accu van 230 mAh en kan hierdoor rond de 100 dagen stand-by staan. Je hebt een batterij-indicatie bestaande uit 4 blokjes, ieder blokje 25%. De batterij zit al sinds ik hem heb op 3 van de 4 blokjes. Het opladen duurt, volgens de fabrikant, maar een paar uur. Het opladen gebeurd, zoals op de foto te zien is, door middel van een magnetische USB-kabel die aan de achterkant van de smartband blijft zitten.

de achterkant van de smartband zonder oplader
de achterkant van de smartband met oplader

Functies
De smartband heeft drie belangrijke functies. Ten eerste kun je de datum en tijd zien. Ten tweede kun je zien hoeveel stappen je hebt gelopen die dag, en daarbij hoeveel kilometer dat is. En als laatste kun je je hartslag meten.

de datum en tijd
het aantal stappen
aantal afgelegde kilometers
hartslag wordt gemeten
de hartslagsensor

De applicatie
De app is speciaal ontworpen door No.1 voor de F1 smartband. Je kunt in de app verbinden met je smartband via Bluetooth. Als je bent verbonden worden de gegevens van de smartband ingelezen in de app en kun je de gegevens inzien. Zo heb je een scherm waarin je kunt zien hoeveel je vandaag gelopen hebt. Maar ook van de afgelopen dagen, inclusief een week- en maandoverzicht. Daarnaast kun je zien hoeveel uur slaap je hebt gehad de afgelopen nacht, en alle nachten daarvoor. Zo zie je hoelaat je bent gaan slapen, hoe laat je weer wakker werd, wanneer je in diepe en lichte slaap zat en wanneer je wakker bent geweest. Ten slotte kun je je hartslag meten via de app. De smartband gaat dan zelf meten, en na een minuut kun je het meten stoppen. Omdat je minimaal een minuut moet meten, kun je een nauwkeurigere uitslag krijgen dan dat je kort meet. Bij de hartslag kun je ook de waardes terugvinden die de smartband zelf heeft gemeten. In de instellingen kun je je namelijk instellen dat de smartband om de bepaalde tijd, bijvoorbeeld ieder uur, zelf een hartslagmeting gaat doen.

smartband verbinden
aantal stappen van een bepaalde dag
slaap van een bepaalde nacht
hartslag van een bepaalde dag

In de app kun je ook instellen welke apps notificaties naar je smartband mogen sturen. Onderstaand is een zelfgemaakte video waarin ik dit nog beter laat zien.

Ik ben erg tevreden met de smartband. Zeker voor de prijs van ongeveer §20-§25 kun je hem bijna niet laten liggen. De smartband heeft als grote pluspunten de enorme accuduur en de volledige waterdichtheid. Daarnaast vind ik de smartband, ondanks de dikte, er ook mooi uitzien. Ik heb wel wat moeite gehad om de app te downloaden, maar uiteindelijk is het gelukt met een externe APK-file. Als andere er ook last van hebben, kan ik deze wel hier plaatsen.

Heb jij ook een No.1 Smartband F1 Zwart (Zwart)?

Leuke review, en ook een mooie gadget.
komt bij mij de vraag boven, kun je ook de staplengte instellen?
Ik Heb een stappenteller op mijn Galaxy, maar die meet wel het juiste aantal stappen, maar mijnbeentjes zijn korter dan gemiddeld.
En zet ook direct die url voor de juiste APP erbij , dat is wel zo handig.
Wel een minpunt dat die er niet bij staat van de leverancier uit
Dankjewel voor je reactie.
Je kunt helaas geen staplengte instellen. De app staat ook gewoon in de PlayStore of je kunt via een link van de fabrikant het .apk bestand downloaden (in de gebruiksaanwijzing staat een QR-code en dan kom je op de juiste site). Bij mij werkte beide opties helaas niet, dus heb een ander .apk bestand gekregen. Ik heb hem hier geŁpload voor de liefhebber: https://maartenvl.stackstorage.com/s/QMGicLq1BMo3Mew.
Het duurde even, maar ik heb die enkelband nu ook 1 week werkend.
Wel vreemd dat hij na 1 dag normaal functioneren, het niet meer wide doen.
Was op geen enkele manier meer te conncten.
Na wat googelen, kwam ik op het idee om mijn S7 eens te rebooten.
Dat was dus de oplossing, sinds die tijd werkt het ding naar behoren.
BTW ik heb wel de APK code op de binnenkant, van het bandje gebruikt, en die doet het bij mijn S7 goed.
EN nogmaals bedankt voor je informatieve review, en reactie.
Ik krijg de app niet gevonden voor IOS. Heeft iemand een tip?