Panasonic Lumix G DMC-GF7 + 12-32mm f/3.5-5.6 Zwart Review

juffleurNewbie 7 januari 2017, laatste update op 7 januari 2017, 287 views

Panasonic Lumix G DMC-GF7 + 12-32mm f/3.5-5.6 Zwart

Dat kekke retro uiterlijk.... fantastisch! Superfijn handzaam en gebruiksvriendelijk cameraatje. Deze Panasonic presteert op sommige vlakken zelfs beter dan mijn spiegelreflex; vooral bij lamplicht en beweging, krijg ik zeer mooie foto's. Ben er ontzettend tevreden mee.

Pluspunten

• Retro uiterlijk
  • Kwaliteit foto's bij weinig licht + beweging
  • Keuzeopties kleurtonen
  • Gebruiksvriendelijk menu
  • Gezichtsherkenning te personaliseren

Minpunten

• Geen zoeker
  • Kwetsbaar apparaatje bij motregen of mist
  • Scherptediepte mogelijkheid is net wat minder

Uitbreidbaarheid Score: 4
Batterijduur Score: 3
Snelheid en automatiek Score: 4
Deze Panasonic is een superfijn handzaam en gebruiksvriendelijk cameraatje. Ik ben docent vormgeven en fotografie en heb dus de nodige kennis van fotograferen en stel ook de nodige eisen aan de prestaties van een camera.

Ik merkte dat voor dagjes uit met de kinderen (veel beweging), de spiegelreflex vaak een te groot, log (en zwaar) apparaat was, en ben daarom op zoek gegaan naar een klein model met een even hoge kwaliteit.

En deze Panasonic (met zeer charmant retro uiterlijk) presteert zelfs beter; vooral bij lamplicht en beweging, krijg ik zeer mooie foto's. Hij is ontzettend snel, wat ik ook al in de beoordeling van de consumentengids had gelezen.

Ik ben er ontzettend tevreden mee; de functies zijn duidelijk te vinden, het touchscreen werkt uitstekend en de te personaliseren gezichtsherkenning is extra leuk. Ik ben zeer tevreden over mijn eerste 50 foto's. Enig minpuntje is de scherpte-diepte - deze is mijns inziens net te minimaal.

Desondanks ben ik nu al aan het rondkijken voor een tweede lensje. want helaas; hij reikt maar tot 32.

Heb jij ook een Panasonic Lumix G DMC-GF7 + 12-32mm f/3.5-5.6 Zwart?