Specificaties Dual core @ 3,3GHz, met GPU - Bekijk alle specificaties

Intel Pentium G4400 Boxed Review

Spank18 7 januari 2017, laatste update op 13 januari 2017, 363 views

Intel Pentium G4400 Boxed

Prima CPU voor mijn Mini-ITX build die ik overal mee naar toe kan nemen.

Pluspunten

• Snel
  • Goedkoop
  • Recent platform 1151

Minpunten

• Verwacht niet wat die ook niet belooft
  • Standaard koeler maakt aanzienlijk wat geluid, mocht je het budget hebben zou ik een andere variant aanraden.

Mijn vaste desktop heeft een i7 6800K en deze G4400 processor is in mijn beleving net zo snel met de basistaken zoals de browser laden en programma's opstarten dat ik even vergeet dat ik niet achter mijn desktop aan het werken ben en dat met 4 cores en 6 treaths minder!

Ik ervaar tot op heden geen negatieve kenmerken ook al heb ik nog niet alles geprobeerd en dat ga ook niet ga doen aangezien ik mijn Mini-ITX systeem maar voor een doel gebouwd heb en dat is mobiliteit voor een klein prijsje. Al met al een pittige dual core 3,3ghz processor voor een fijne prijs. Ik ben voor de 3,3ghz variant gegaan omdat een hoger ghz bij een dual core wel fijn is.

Als je een vraag hebt kan je altijd een PM sturen.

Heb jij ook een Intel Pentium G4400 Boxed?

Blijft een super fijn budget CPU'tje inderdaad!
Ook logisch want de cores van zo'n Pentium zijn even snel al die van een Core i7. Zeker als je single-core-taken uitvoert en de extra cash en de fancy features die de i7 wl heeft, niet gebruikt :)
Bedoel je niet '.. en dat met 10 threads minder'? De 6800K heet 6 cores en 12 threads, de G4400 2 cores en 2 threads :)

Oh ja, het is 'dual core' en niet 'duo core', just FYI :)
Bedankt voor je review. Kun je aangeven wat "aanzienlijk geluid" inhoudt, misschien heb je een dB meter (of app)? Geluid is altijd erg subjectief. En met andere variant doel je op een aparte koeler, neem ik aan (niet andere cpu)?
Bedankt voor jouw reactie. Het is aanzienlijk genoeg om te overwegen om een stillere cpu koeler aan te schaffen. Het hangt ook af waar je de pc positioneert en dat is in mijn geval naast mijn monitor dat is erg dichtbij mijn hoofd. wellicht is dit onder een bureau minder hinderlijk. (ik kan even kijken of ik een db app kan downloaden) Ik heb inmiddels een Scythe Big Shuriken 2 Rev. B en die is voor mijn ervaring een stuk stiller.