Tweakers zegt: 8,5

Lenovo P2 Grijs Review

Williamvwijk 4 januari 2017, 550 views

Lenovo P2 Grijs

Na een aantal jaar gedaan te hebben met budget Android- en Windows smartphones was het tijd om wat hoger in de boom te gaan zitten met mijn eerste "echte" smartphone.

Pluspunten

• Scherm
  • Accuduur
  • Bouwkwaliteit
  • Snelheid
  • Prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Camera
  • Formaat

Lenovo P2 Grijs Review

Snelheid
De snelheid van de Qualcomm Snapdragon 625 is zeer goed. De twee weken dat ik het apparaat in bezit heb heeft deze processor altijd goed zijn werk gedaan en is die dan ook nog niet vast blijven hangen. Gamen kan prima op deze Android smartphone, zwaardere games zoals Asphalt 8: Airborne is ook aardig te besturen, heel snel is de telefoon dan niet maar het is te doen.
Ontwerp
Het ontwerp is alles behalve spetterend. Hij heeft veel weg van de Samsung Galaxy S2, een toestel van alweer een aantal jaar geleden. Het ontwerp van de camera is wel een pluspunt, deze steekt niet uit en dit is toch wel een voordeel.
Scherm
Het Full HD Amoled scherm is een lust voor de ogen, de kleuren zijn heel mooi en het scherm oogt heel luxe, ziet er zeker niet uit als scherm van een smartphone van ¤300. Het touchscreen werkt zoals het moet zijn, hier heb ik totaal geen problemen mee ondervonden.
Camera
De camera is niet denderend, eerder zeer matig. Dit is dan ook het enige minpunt aan deze smartphone. Voor deze prijsklasse is de camera niet eens heel slecht maar voor echte goede foto's kun je beter bij een ander aankloppen.
Bouwkwaliteit
De bouwkwaliteit is uitstekend, de achterkant bestaat grotendeels uit metaal met onder- en bovenin een strook kunststof. Ik heb de telefoon (gelukkig) nog niet laten vallen dus de schokbestendigheid is niet bekend maar ik verwacht dat deze telefoon wel tegen een stootje kan.
Accuduur
De accuduur is het beste van deze telefoon; met 5.100mAh de grootste accu op de markt en i.c.m. de zuinige processor is het echt een genot. Het is heerlijk om niet na te hoeven denken over het opladen van de telefoon omdat deze bij mij gemiddeld drie dagen mee gaat, daarnaast is de smartphone zeer snel opgeladen omdat deze de Quick Charge functionaliteit heeft.
Prijs/kwaliteit
Voor ¤300 is dit wat mij betreft de beste smartphone die te koop is op de Nederlandse markt. Ik weet natuurlijk niet hoe andere smartphones in deze prijsklasse presteren maar ik verwacht niet dat er één is met een betere prijs/kwaliteit verhouding. Wanneer er echter behoefte is aan een goede camera zal dit niet de beste keuze zijn.

Heb jij ook een Lenovo P2 Grijs?