Corsair VS512MB400 Review

PeaceNlove 27 oktober 2005, laatste update op 31 oktober 2005, 776 views

Corsair VS512MB400

Pluspunten

• Lage prijs voor A-merk geheugen

Minpunten

• Ontbreken van een korte handleiding

Stabiliteit Score: 5
Ik heb 3 maanden geleden de eerste geheugenmodule van dit type gekocht. Toen was deze zeer voordelig geprijsd. Deze week heb ik dezelfde nog een keer gekocht als uitbreiding naar 1GB.
Het geheugen wordt verkocht in de valuelijn. Dat houdt in dat het niet het ultieme geheugen is met zeer lage latencies en goede overclockmogelijkheden, maar het is wel zeer betrouwbaar geheugen van een goede kwaliteit.
Dat is ook precies waarvoor ik het gekocht heb en het voldoet daarom ook volledig aan mijn verwachtingen.
Het geheugen is verpakt in een plastic hoes en zit daarin stevig vastgeklemd, de kans op schade lijkt mij door deze verpakking erg klein.
Wat wel ontbreekt is een kleine handleiding voor het installeren van het geheugen, ik kan het wel zonder, maar voor anderen is een korte uitleg waarschijnlijk toch wel handig. Deze zou in de plaats kunnen staan van de loftuitingen die op de achterkant erg groot staan gedrukt.
Het geheugen is natuurlijk getest en daarbij heb ik geen fouten gezien

Heb jij ook een Corsair VS512MB400?

Waarvoor denk je een handleiding nodig te hebben dan? Het plaatsen van geheugen (hoe simpel dat ook is) wordt in de handleiding van je moederbord uitgelegd.
heb je geen merk van het geheugen?
512MB PC3200 DDR, CL 2.5 (Corsair, VS512MB400)
het staat er dus :P
oh ja |:(

Ga denk ik maar een bril kopen, maar van de andere kant, het merk staat niet in de titel van de shopsurvey, dus mij kan niemand wat verwijten ;)
Nee ik heb geen handleiding nodig. Ook niet omdat ik een handleiding van mijn mobo heb.
Ik vind het een minpuntje omdat kopers van complete pc's vaak geen handleiding krijgen over de hardware. Wanneer zij dan in het cafe of van de buurman horen dat een geheugenuitbreiding leuk is moeten zij natuurlijk wel weten hoe ze dat moeten installeren.
Geloof me ik heb een keer een gast geholpen die zijn DDR omgekeerd vast had gekregen, ondanks de notch |:(
Een korte handleiding zie ik niet echt als minpunt.
waar ik wel benieuwd naar ben is tot wat voor timings je het geheugen kan tweaken.

Je noemt in je artikel dat het niet het ultieme geheugen is om te overclocken.
Aangezien het hier merkgeheugen betreft is het in mijn ogen juist een uitdaging de timings zo strak mogenlijk te krijgen.
corsair heeft een behoorlijk goede naam onder de verder gevorderde computergebruikers.
mischien dat iemand anders even zou kunnen posten tot hoever je kan gaan.
Ja op zich wel leuk, maar dan moet ik eerst wel even een 3200+ in hangen ipv de 2200+ van nu om op volle geheugensnelheid te draaien.
Ik ga zo'n ding binnenkort(als ik weer wat geld heb) halen en dan geef ik deze ook wel even een update.