Canon EOS 750D Body Zwart Review

Ethelind 3 januari 2017, 555 views

Canon EOS 750D Body Zwart

Goed product, goede kwaliteit, veel fucties en is voorzien van wifi.

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • Stevig gebouwd
  • Ligt goed in de hand
  • Wi-Fi & NFC
  • Licht gevoelig

Minpunten

• geen

Uitbreidbaarheid Score: 5
Batterijduur Score: 4
Snelheid en automatiek Score: 5
Ik ben 7 jaar geleden begonnen met fotograferen, echter begon ik met een Nikon.
Na dat ik verhuisd was heb ik een nieuwe camera gehaald omdat de Nikon defect was.
Uiteraard heb ik lang gezocht en heb ik uit eindelijk eerste een tweedehands Canon EOS 1000D gekocht.

Deze was mij zo goed bevallen dat ik een paar jaar later een tweedehands EOS 550D kocht. Deze camera was prima, zelfs mijn vrouw was jaloers.
Na een jaar heb ik besloten om deze dan ook maar aan haar te geven, en daarna een EOS 750D te kopen.

Deze camera is van goede kwaliteit, ziet er mooi uit, ligt goed in de hand.
De camera heeft een rubberen afwerking bij de grip, waardoor hij nog steviger in je handen ligt als bijvoorbeeld een 1000D welke dit voordeel niet heeft.
De camera heeft een goede beeldkwaliteit en heeft een goede lichtgevoeligheid.
Door deze te combineren met een lichtgevoelige lens met een diafragma van f/1.8 geeft deze hele mooie foto's in het donker.

Deze camera heeft als voordeel op de 550D dat deze voorzien is van NFC en WiFi. Je houd je telefoon tegen de camera en hij verbind met de camera waardoor je binnen een paar tellen je net gemaakte foto op internet kan plaatsen, versturen via de mail voor in de krant of om hem snel met je vrienden op facebook te delen.
Doordat de camera voorzien is van Wi-Fi kan je ook de camera bedienen met je telefoon, waardoor je geen bedrade afstandsbediening nodig hebt om mooie foto's te maken op een statief met een lange sluitertijd.

Heb jij ook een Canon EOS 750D Body Zwart?