1 review

Xiaomi Mouse Pad L - Reviews

Specificaties 300mm breed en 240mm lang (Aluminium) - Bekijk alle specificaties

Xiaomi Mouse Pad L Review

ehtweak 2 januari 2017, laatste update op 13 juli 2017, 424 views Product gekocht

Xiaomi Mouse Pad L

Zocht al een poosje een stevige metalen mousepad. Die stoffen exemplaren zijn bij mij altijd snel 'goor' en vertonen slijtplekken. Een mede tweaker bood zijn exemplaar aan. En nu ligt 'ie hier mooi te wezen.

Pluspunten

• stevig, degelijk, keurige afwerking
  • beschaafd Xiaomi logo
  • onderzijde antiglij rubberachtig
  • goede prijs/kwaliteitsverhouding
  • muisbewegingen werken betrouwbaar i.c.m. een Steelmouse Sensei wireless

Minpunten

• bij 1ste gebruik v.d. dag voelt 'ie een beetje koud aan. Kniesoor die daar op let. ;-)
  • na enige maanden slijtplekken op de alu mat.

Kwaliteit Score: 4
Door het gebruik van deze aluminium mouse pad zijn de muisbewegingen wat 'zwaarder'/gedempter.
Het is lastig te omschrijven, maar het voelt alsof er een geringe magnetische aantrekking is tussen muis en aluminium pad (kan uiteraard niet). Daardoor voelt de muis ook veel zwaarder aan dan in werkelijkheid; hetgeen ik geen minpunt, maar juist een pluspunt vind.
Dit in tegenstelling tot een stoffen mat die ik voorheen gebruikte (Roccat Hiro) vind ik dit erg prettig werken. :)

Vooral bij het gebruik van grafische software, zoals Photoshop, PTGui, e.d. kan ik de muis heel nauwkeurig, beheerst en rustig positioneren. Gewoon op je bureaublad is dat een stuk minder. Op een stoffen muismat, zoals de Roccat Hiro, al een stuk beter. Maar nu op deze aluminium pad werkt het ideaal.
Qua gamegebruik kan ik geen uitspraak doen; wat dat doe ik nooit... ;)

Heb ook nog, via AE, zo'n Xiaomi XL size mouse mat (ja, die is echt groot) besteld. Die ligt op m'n bureau uitgerold, met daarbovenop de Xiaomi aluminium pad. Vind het zelf een prima combinatie. Het werkt erg prettig.

Mooi meegenomen is de simplistische en strakke vormgeving.

[toevoeging naar een half jaartje gebruik]
Inmiddels begint de aluminium mat wat grijzige slijtplekken te vertonen. De werking is nog steeds prima. Maar het uiterlijk wat minder. Vooral op de plek waar je vaak met de muis iets precies lokaliseert en klikt, daar ontstaan grijzige aluminium schuursporen. Net alsof je te hard heb gepoetst.
En ja, er zitten nieuwe teflon gliders onder de muis.

Heb jij ook een Xiaomi Mouse Pad L?