Specificaties 55" @ 3840x2160 (Ultra-HD) (IPS) - Bekijk alle specificaties

Humax Pure Vision Display 55" Zwart Review

locutis 2 januari 2017, 822 views

Humax Pure Vision Display 55" Zwart

Als je digitale televisie kijkt via een aparte decoder, is veel van de hedendaagse functionaliteit van de hedendaagse grootbeeld televisie overbodig. Ze wordt als monitor gebruikt. Voor zover ik kan nagaan, is HUMAX de enige leverancier die een 55", 4k monitor aanbiedt voor een redelijke prijs.

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Natuurlijke kleuren
  • Scherp beeld
  • Probleemloze installatie

Minpunten

• HDMI handshake hapert soms

Ik ben een liefhebber van een optimale beeld ervaring in de huiskamer. Ik hanteer daarbij de SMPTE/THX recommendaties, dat de kijkafstand 1,8 x Beeldbreedte moet zijn voor een optimale beleving bij een HDTV beeld. Daarbij het midden van het beeld bij voorkeur op ooghoogte.
Omdat de plaats van de zitplaats ten opzichte van het scherm vaststond (320 cm), zou de beeldbreedte 177 cm moeten zijn. Ik heb daarvoor een elektrisch scherm gekozen, 175 cm breed, dat getriggerd wordt vanuit een EPSON EH-TW5000 HDTV projector. Via een ZYXEL WHD6215 wireless HDMI kit is deze projector aangesloten op de main HDMI out van een ONKYO TX-RZ800 7.1 AV receiver. De HUMAX 55" is aangesloten op de aux HDMI uitgang. Ingangen zijn HUMAX iHDR 5400C, een ONKYO Blue Ray BD-SP809 een POPCORN HOUR en een MINIX .
De HUMAX 55" Pure Vison Staat op vrijwel dezelfde zitafstand. Het beeldmateriaal komt tot nu toe uitsluitend via de HUMAX 5400c, Ziggo digitaal.
Het gebruik van een projector bij gedimd daglicht is geen goed idee. Een grootbeeld LED scherm is een betere keuze.
In principe zou bij deze zitafstand een HD scherm net zo goed voldoen. Het kunnen inruilen van mijn 42 " LG 42 LE8500ZA LED tv Bij Plattetv.nl gaf de doorslag een HUMAX aan te schaffen. Installatie was een fluitje van een cent. Eenmalig aansluiten op HDMI1 en het geluid op nul. Ten opzichte van de LG lijkt het beeld scherper te zijn. Bij natuurfilms zijn de kleuren volgens mijn ervaring natuurgetrouw. Ten aanzien van de technische hardware prestaties heb ik geen mening.

Heb jij ook een Humax Pure Vision Display 55" Zwart?