Specificaties Tower/desktop met Cel. 1007U en 4GB ram - Bekijk alle specificaties

Asus VivoPC VM40B-S134V Review

playon1955 1 januari 2017, laatste update op 4 april 2017, 221 views

Asus VivoPC VM40B-S134V

Compacte mini pc dat zijn mannetje staat.

Pluspunten

• Compact
  • Hoge kwaliteit
  • Robuust
  • Vormgeving

Minpunten

• snelheid matig

Features Score: 4
Ter vervanging van mijn AC Rayon Playonhd en Minix Neo X5 2e hands aangeschaft. Had er een half jaar geleden in een aanbieding er een nieuw willen aanschaffen. Ander type met I5 processor. Leuk om er 2e hands een te kopen is, dat je hem als het niet bevalt, zonder prijsverval weer van de hand kan doen. De aanbieding was de andere dag vervlogen en ik liep nu tegen dit apparaat aan.

Het design de compactheid van deze Asus PC spraken mij enorm aan. Hij draait onder Windows 10 Pro en dat bevalt me na de Android ervaring met de Minix X5 uitstekend moet ik bekennen. Hij draait goed in het thuisnetwerk mee.

De Asus Vivo wordt door mij in feite alleen als mediaspeler gebruikt. Hoewel geen hoge snelheid wordt bereikt, draait hij met Kodi alles vlot en voldoende niveau af.
Ik ga - nu het apparaat mij niet tegenvalt - de HDD door een SSD vervangen. Dat scheelt enorm weet ik uit ervaring.
HD vervangen door Samsung 256SSD schijf. Snelheid voor Mediaplayer nu ruim voldoende en een prettige bijkomstigheid is ook dat hij geruisloos is.

Hij draait (WiFi AC) heel goed draadloos mee in het netwerk. De maximale Internet snelheid van 100 mbps trekt hij met gemak.

Gek dat ik niet eerder tegen deze Asus mini pc's ben aangelopen want ze zijn al ruim 2 jaar op de markt.

Heb jij ook een Asus VivoPC VM40B-S134V?

Ontbreken van IR vind ik eigenlijk geen probleem omdat hij Wol wake on lan ondersteuning biedt. Hoef niet uit de luie stoel te komen.

[Reactie gewijzigd door playon1955 op 4 januari 2017 23:34]

Inmiddels via cloning een Samsung 256GB SSD ingebouwd. Niet alleen de snelheid maar ook het ontbreken van een snorrende HDD zijn fantastisch. Als Mediacenter Ideaal.