Motorola S9 Bluetooth Headset Review

R. SchreursNewbie 11 november 2009, laatste update op 12 november 2009, 649 views

Motorola S9 Bluetooth Headset

Pluspunten

• 1. Fijn apparaat om muziek mee te luisteren.
  • 2. Geen snoeren die altijd in de knoop raken.
  • 3. De geluidskwaliteit is goed.

Minpunten

• 1. Geen radio als je mobiel het snoer als antenne gebruikt.
  • 2. Storing in signaal wanneer je mobiel in je broekzak zit.
  • 3. De microfoon heeft veel last van omgevingsgeluid.
  • 4. De constructie is fragiel.

Opnamekwaliteit Score: 2
Om af te zijn van het gedoe met snoeren die in de knoop raken, ging ik op zoek naar de draadloze headset. Ik besloot dit apparaat te kopen omdat de verkoper de goede geluidskwaliteit aanprees.

De telefoon hangt in je nek, wat even wennen is, maar niet vervelend. De bediening is OK, maar niet geweldig. Op elk oor zitten drie knopjes verwerkt, maar je moet leren om deze op de tast te vinden. Er is een knop voor volgende nummer en verder spoelen. Voor het laatste moet je de knop ingedrukt houden wat in de praktijk nog al eens misgaat, waardoor je opeens een paar nummers verder bent. Feed-back gaat met kleuren en flitsen van de LED en met piepjes. Na een tijdje herken je ze wel. De batterij gaat aardig lang mee en zo'n 10 minuten voor ie leeg is, krijg je de eerst waarschuwing.

Ik heb het apparaat vooral gebruikt in combinatie met mijn mobiele telefoon, een Sony Ericsson K800i. Een tegenvaller was dat de radio van deze telefoon alleen werkt met een snoerkoptelefoon die als antenne werkt. De telefoon kan je niet te ver van de koptelefoon af hebben, want dan komt er storing in het signaal. Borstzak gaat prima, broekzak minder. De microfoon om mee te bellen heeft veel last van omgevingsgeluid, waardoor bellen op de fiets niet gaat. Ik denk dat de rijwind teveel in de microfoon blaast. Je moet stil gaan staan om een gesprek te voeren.

Het apparaat is net aan de grote kant voor de gemiddelde jaszak en daardoor is de mijne uiteindelijk kapot gegaan. Een pootje is afgebroken. De constructie is ook wel fragiel. De twee pootjes steken in het middenstuk met soort verdikking die is vastgeschroefd. Op bijgevoegde foto is het te zien hoe dit stukje plastic is afgebroken. Het zou beter zijn als er een scharnier in zat, zodat je hem zou kunnen samenklappen. Je moet er in ieder geval op letten dat je de pootje niet naar elkaar toeknijpt en dat de pootjes niet haken als je het apparaat te voorschijn haalt.

Vanwege dit laatste kies er niet voor een nieuw exemplaar te kopen.

Heb jij ook een Motorola S9 Bluetooth Headset?

*edit*
Stuk netter, bij dezen mijn excuses voor de lompe opmerking.
Maar zou je aan kunnen geven op welke punten de constructie fragiel is?

[Reactie gewijzigd door opblaashaas op 11 november 2009 14:59]