Honor 8 Zwart Review

edwardo 28 december 2016, laatste update op 15 maart 2017, 2.562 views

Honor 8 Zwart

Prachtig afgewerkte smartphone met high-end specs voor een midrange prijs

Pluspunten

• Uiterlijk en materialen
  • Duo sim (hybride)
  • Zeer snelle vingerafdrukscanner
  • Fantastische foto's
  • Prima accu 3000 mAh
  • Compact, 5,2 inch is perfect
  • EMUI 5.0 en Android 7 Nougat (3-2-'17)

Minpunten

• Video stabilisatie alleen bij 1080P 30fps
  • Door glazen achterkant wel erg glad

Update 7 maart 2017
: Na eerder al EMUI 5.0 en Android 7.0 update, vandaag (7 mrt '17) een firmware update van 420mb (FRD-L09C432B380). Diverse verbeteringen in stabiliteit, snelheid en accu optimalisatie.
Update 4 februari 2017
: Sinds vandaag update naar EMUI 5.0 en Android 7 Nougat!! Hiervoor moet je wel de Huawei HiCare app ingeschakeld hebben. Flink wat verbeteringen, waaronder een app drawer en dubbele apps. Het is een duo sim toestel, zo handig om er nu ook een tweede Whatsapp en Facebook app op te kunnen zetten. Ik vond het toestel al top, nu zeker!

EMUI 5.0

Android 7 Nougat

Toestel ontvangen, doosje snel open, jongens wat een plaatje is de Honor 8! Zeker in de kleur blauw is het toestel met zijn speciale glazen achterkant fantastisch om te zien. Ik vind het persoonlijk het mooiste toestel dat momenteel te koop is. Wel gevoelig voor vingerafdrukken, een crystal clear TPU case is dus aan te raden ;-)

Het toestel heeft een 5,2 inch scherm en dat vind ik perfect. Het is een haarscherp FullHD scherm met 424 ppi. Met zijn smalle bezels heb je gewoon een compact toestel in handen welke met 1 hand te bedienen is.

Het is een hybride duo sim toestel, dus 2 simkaarten of 1 simkaart + microSD. Ik heb aan 32GB opslag meer dan genoeg en heb er geen extra microSD bij nodig. Met 2 simkaarten erin ben ik nu zowel zakelijk als privé bereikbaar.

De vingerafdrukscanner werkt supersnel en zit achterop het toestel, een ideale plek vind ik. Naast het supersnel (ja echt supersnel) unlocken van je toestel kun je meerdere functies instellen voor de vingerafdrukscanner. Zo kun je met een beweging omlaag je notificaties openen, tik je vervolgens 2 keer zachtjes dan verwijder je ze.
Je kunt functies openen bij 1 keer indrukken (bij mij opent dan de camera), 2 keer indrukken (bij mij opent dan Whatsapp), je kunt zelfs scrollen door je foto's met de vingerafdrukscanner! Echt superhandig allemaal.

De 3000 mAh accu is ruim voldoende, zeker omdat Honor energie slurpende apps goed in de gaten houdt en je de mogelijkheid geeft deze te optimaliseren. Geen enkel probleem om het toestel een volle dag redelijk intensief te gebruiken. En is hij toch leeg, dan zit er een (usb-C) snellader bij die het toestel in een kwartiertje weer 40% puf geeft.

De dual camera vind ik helemaal fantastisch. Bij voldoende licht kun je met de Honor 8 foto's maken die niet onderdoen voor high-end toestellen als de Galaxy S7 of Iphone7. Sterker nog, regelmatig zijn ze nog beter! Bij weinig licht zijn de foto's ook nog goed, maar niet zo spectaculair als met voldoende licht.

Video's helaas niet in 4K, maar in 1080P 30fps of 1080P 60 fps. Video stabilisatie is er alleen bij 1080P 30fps. Ik vind de video's redelijk tot goed, maar niet zo spectaculair als foto's (bij voldoende licht). Zie link naar voorbeelden van foto's/video die ik gemaakt heb.(YouTube wel even instellen op weergave in 1080p)

Al met al ben ik zeer tevreden met deze Honor 8. Een zeer fraaie telefoon met uitstekende specificaties voor een vriendelijke prijs, welke inmiddels is voorzien van Android Nougat en EMUI 5.0. Absolute aanrader!

Heb jij ook een Honor 8 Zwart?

Hoi, heb je de Nougat 7 er zelf opgezet of was het een OTA update? Ik heb em nog steeds niet namelijk.
Was als OTA update beschikbaar direct nadat ik Huawei HiCare had ingeschakeld. Is wel NL toestel?
Ja gekocht via Wehkamp :D dus ga ik vanuit :D
Inmiddels gelukt? Anders misschien even checken of je Huawei account ofzo nodig hebt of iets anders vergeten bent te activeren.

Of ik heb gewoon mazzel gehad, dan hebben ze update voor een beperkt aantal serienummers beschikbaar gesteld misschien.

Kunt ook nog even kijken bij Geavanceerde instellingen, Verbeterde gebruikservaring. Dan 'Deelnemen aan project ter verbetering gebruikerservaring' even aanvinken.
even na vraag gedaan bij huawei. gaat per IMEI nummer :) dus even wachten nog.
Nee, helaas niet. Ik heb het OTA gedeelte even opgegeven. Ik heb online de firmwares gevonden. ik ga ze vanavond installeren :)
Hoe zit het met de warmte ontwikkeling? Wordt het toestel warm bij "normaal" gebruik?
Hoi Jordan,

Geen idee of je hier elders reactie op gehad. Maar, toestel wordt niet heet. Ik heb geen temperaturen voor je, maar vergeleken met een Sony Xperia X wordt deze minder heet.

bij normaal gebruik blijft ie sws koel.
Deze wordt nauwelijks warm, geen enkel probleem
Ik heb zelf ook de Honor 8 en ik ben er heel erg blij mee. Superieure prijs/kwaliteit verhouding! Alleen lees ik in je review het volgende: "je kunt zelfs scrollen door je foto's met de vingerafdrukscanner". Maar hoe kan dat dan eigenlijk? Dat wist ik niet eens! :D
Ga naar Instellingen --> Fingerprint ID --> onderaan: Browse photos. (engelse taal bij mij :) )

PS: functie werkt niet in Google Photos. Alleen Stock app

[Reactie gewijzigd door HaruHaru op 15 maart 2017 10:54]