Specificaties 1-bay NAS met 1TB opslag - Bekijk alle specificaties

LaCie Network Space 1TB Review

Tok Tok 9 november 2009, laatste update op 9 november 2009, 610 views

LaCie Network Space 1TB

Pluspunten

• Uiterlijk

Minpunten

• lawaai
  • langzaam
  • slechte support

Features Score: 4
Harde schijf binnen gekregen maar een paar weken na gebruik terug moeten sturen vanwege een kapotte harde schijf. Daarvoor moet je eerst een klacht indienen op hun klantenservice forum, er is geen telefoonnummer dat je kunt bellen voor support. Je moet minstens een paar dagen wachten op reactie, dat was bij mij iig 2 keer het geval.
Na aandringen kon ik de schijf opsturen voor reparatie, ongeveer 4 weken de schijf kwijt geweest. Nu werkt hij gewoon maar over de prestaties ben ik niet te spreken, hij maakt veel herrie, als je het ip adres van je pc verandert kun je niet meer op de schijf, hiervoor dien je eerst de schijf opnieuw op te starten. Dit gaat bij mij momenteel alleen door de kabel eruit te trekken want hij gaat vanzelf niet meer uit... (weer kapot?)

Als ik bestanden overzet via het netwerk haal ik maximaal 6 mb/s terwijl ik een gigabit switch heb.. heel langzaam dus, zelfs voor een 100 mbit netwerk.

Al met al ben ik helemaal niet tevreden over LaCie, dit is zeker ook het laatste product dat ik bij hun koop en ik raad ook iedereen af dit product te kopen.

Heb jij ook een LaCie Network Space 1TB?

Ik zou niet willen klagen over defecten of zo. Het is prima van Lacie voor de prijs maar als je iets extra's uitgeeft (100 euro) dan vind ik dat je veel betere NAS oplossingen vind. Deze schijf maakt echt herrie en staat constant te "kraken" en indexeren. Kijk bijvoorbeeld naar de Synology DS-109. Deze is echt veel sneller, meer functie en vooral op een gigabit netwerk ga je het erg merken dat de Synology zo snel is in vergelijking met deze NAS oplossing.

[Reactie gewijzigd door itsalex op 9 november 2009 21:39]

Daarbij komt, dat als ie reviews had gelezen, dat ie allang kon weten dat deze schijf de genoemde snelheid niet haalt. Mijn moeder had deze een keer voor me gekocht, maar die heb ik niet eens uit gepakt en gelijk terug gebracht. :)
Niet echt objectief om te beginnen met een klacht over een defect product. Vervolgens geef je aan dat je vermoedt dat deze weer defect is en daar geef je een oordeel over. Dit neemt niet weg dat ze misschien alsnog slechte support hebben, maar om daar je hele review op te baseren is ongewenst (wat je wel aan je waardering af kunt leiden).
Hiermee wil ik aangeven dat de kwaliteit gewoon slecht is. Heeft niks te maken met het product opzich. Daar kom ik later op, zie de review.

Verder is mijn mening deels objectief en deels subjectief, ik ben ook gewoon simpelweg niet over het product te spreken. Aan jou de taak om dit eventueel mee te nemen bij een aankoop, mits je dat van plan bent natuurlijk.

[Reactie gewijzigd door Tok Tok op 9 november 2009 21:44]