Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G Review
Zo, nu ik men geheugen ongeveer een 3 weken in gebruik heb in Windows 7 Ultimate 64bit, eens even een paar woordjes over zeggen Featureset Valt weinig over te zeggen. Het zijn redelijk standaard latjes zonder heatspreaders ofwatdanook.. Hierdoor zijn ze wel makkelijk te plaatsen icm een gigantische CPU coolers zoals de Megahalem (ik heb een TX3 btw) stabiliteit Hier heb ik wel wat over te zeggen.. Kingston geeft als (fail-save) instelling 9-9-9-24 1333hz @1.5v aan.. Dat werkte dus alle behalve stabiel bij mij. (en niet alleen bij mij leert google mij) Ik kreeg geen fouten met memtest, maar wel een bluescreen na 1-5 minuten werken Als ik hem onderklok naar 7-7-7-20 1066 @1.5v draait ie wel lekker stabiel. Maar dat is...
Pluspunten
goedkoop compact (passen dus onder grote CPU coolers)
Minpunten
niet stabiel op standaard settings
Eindoordeel
Featureset
Valt weinig over te zeggen. Het zijn redelijk standaard latjes zonder heatspreaders ofwatdanook.. Hierdoor zijn ze wel makkelijk te plaatsen icm een gigantische CPU coolers zoals de Megahalem (ik heb een TX3 btw)
stabiliteit
Hier heb ik wel wat over te zeggen..
Kingston geeft als (fail-save) instelling 9-9-9-24 1333hz @1.5v aan..
Dat werkte dus alle behalve stabiel bij mij. (en niet alleen bij mij leert google mij)
Ik kreeg geen fouten met memtest, maar wel een bluescreen na 1-5 minuten werken
Als ik hem onderklok naar 7-7-7-20 1066 @1.5v draait ie wel lekker stabiel.
Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling van 1333hz ram
Na verschillende instellingen te veranderen in het BIOS (zoals de command rate op 2 zetten enz..) ben ik erachter gekomen dat als je Spread Spectrum uitzet, en je DRAM op 1.586v het systeem wel lekker stabiel draait @ 1333hz (9-9-9-24).
Probleem opgelost, maar zoiets zou je niet mogen voorhebben bij ram op standaardinstellingen!
overklokken
Heb ik me nog niet mee bezig gehouden. laten we eerst eens kijken of ie zo stabiel blijft
Maar vanwege het feit dat er geen heatsinks op zijn, verwacht ik hier niet veel van..
prijs
Volgens mij het goedkoopste geheugen @ 1333Hz dus daar kunnen we niet over klagen ^^
algemeen
Ik ben dus niet 100% tevreden over dit geheugen (obviously), maar na wat prullen werkt het voorlopig wel lekker
en voor degene die het zich afvragen, je krijgt een 7.5 als Windows rating voor je RAM
Heb jij ook een Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (35)
edit:
@hieronder: Nee, das toch echt de rating van m'n RAM. De overall score is 5,0 vanwege m'n onboard video. M'n HD scoort juist relatief hoog (6,4 zo even uit m'n hoofd).
[Reactie gewijzigd door Sharky op 24 juli 2024 19:46]
je kan het verder uitklappen/specificeren je score, bij mij is mijn windows index ook iets van 5.9 dankzij de HD.
daar zie je de windows experience index
http://windows.microsoft....-Windows-Experience-Index
Stel ik doe ze er gewoon in dan doen ze het toch wel gewoon goed?
[Reactie gewijzigd door stolkse-steef op 24 juli 2024 19:46]
het is ook niet dat mijn mobo & cpu traag zijn hoor..
Prestatie index RAM 7.5
Heerlijk stabiel!
Je vind de setting in het Cell Menu zoals te zien op deze screenshot
daar staat ie ingesteld op 1.621 volt
maar je moet even kijken op wel voltage hij bij jou stabiel wordt
en een i5 2500k)
De problemen die ik had waren compleet random vastlopers. Dit kon zijn tijdens 't kijken naar een video op youtube tot simpelweg browsen. De vastlopers gingen samen met een enorm irritante "piep" door de speakers en kwamen gemiddeled 1 tot 2 keer per dag voor.
Memtest ongeveer 20 uur laten draaien, geen fouten gevonden. Bios geupdate, hielp niet.
Tot ik deze review tegen kwam en heb Spread Spectrum uitgezet en m'n dram op 1.586v laten lopen. Nu al een week geen vastlopers meer gehad
Oftewel: Bedankt!
[Reactie gewijzigd door Potame op 24 juli 2024 19:46]
Edit: werken prima, ga nu 12 uur Primen. Grappig van die Dimms die niet boven de pootjes uitkomen van een normaal AM3 mobo.
[Reactie gewijzigd door dinkelover op 24 juli 2024 19:46]
Morgen ga ik ze installeren.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn