Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G Review

defcon84 17 december 2009, laatste update op 6 februari 2011, 10.970 views

Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G

Pluspunten

• goedkoop
  • compact (passen dus onder grote CPU coolers)

Minpunten

• niet stabiel op standaard settings

Stabiliteit Score: 3
Zo, nu ik men geheugen ongeveer een 3 weken in gebruik heb in Windows 7 Ultimate 64bit, eens even een paar woordjes over zeggen :)

Featureset
Valt weinig over te zeggen. Het zijn redelijk standaard latjes zonder heatspreaders ofwatdanook.. Hierdoor zijn ze wel makkelijk te plaatsen icm een gigantische CPU coolers zoals de Megahalem (ik heb een TX3 btw)

stabiliteit
Hier heb ik wel wat over te zeggen..
Kingston geeft als (fail-save) instelling 9-9-9-24 1333hz @1.5v aan..
Dat werkte dus alle behalve stabiel bij mij. (en niet alleen bij mij leert google mij)
Ik kreeg geen fouten met memtest, maar wel een bluescreen na 1-5 minuten werken

Als ik hem onderklok naar 7-7-7-20 1066 @1.5v draait ie wel lekker stabiel.
Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling van 1333hz ram :+

Na verschillende instellingen te veranderen in het BIOS (zoals de command rate op 2 zetten enz..) ben ik erachter gekomen dat als je Spread Spectrum uitzet, en je DRAM op 1.586v het systeem wel lekker stabiel draait @ 1333hz (9-9-9-24).

Probleem opgelost, maar zoiets zou je niet mogen voorhebben bij ram op standaardinstellingen! 8)7

overklokken
Heb ik me nog niet mee bezig gehouden. laten we eerst eens kijken of ie zo stabiel blijft :X
Maar vanwege het feit dat er geen heatsinks op zijn, verwacht ik hier niet veel van..

prijs
Volgens mij het goedkoopste geheugen @ 1333Hz dus daar kunnen we niet over klagen ^^

algemeen
Ik ben dus niet 100% tevreden over dit geheugen (obviously), maar na wat prullen werkt het voorlopig wel lekker :)
en voor degene die het zich afvragen, je krijgt een 7.5 als Windows rating voor je RAM 8-)

Heb jij ook een Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G?

Meer advertenties

Ik heb het geheugen momenteel licht overgeklokt , so far helemaal stabiel maar mijn windows 7 rating blijft steken op 5,9.

edit:
@hieronder: Nee, das toch echt de rating van m'n RAM. De overall score is 5,0 vanwege m'n onboard video. M'n HD scoort juist relatief hoog (6,4 zo even uit m'n hoofd).

[Reactie gewijzigd door Sharky op 17 juni 2010 16:34]

ik gok dat dat je overall rating is, en dat is dan de rating van je laagste component. dit zal waarschijnlijk je hardeschijf zijn...

je kan het verder uitklappen/specificeren je score, bij mij is mijn windows index ook iets van 5.9 dankzij de HD.
Hoe kun je dit meten?
rechtklikken op 'computer' en dan eigenschappen
daar zie je de windows experience index

hallo wat bedoelt u met stabiel?
Stel ik doe ze er gewoon in dan doen ze het toch wel gewoon goed?
met stabiel bedoel ik langdurig werken zonder bluescreens.
Niet zo lang geleden ben ik bij alternate 4gig DDR1066mhz OCZ gold wezen halen (DDR3) 2 modules, 1 module is (kapot) 3 keer omgewisselt en die andere bleef het doen dus ben besloten dit geheugen te bestelen ( al gedaan maar nog niet binne ) draai windows 7 64Bit en haalde met mijn kaartje een 7,8 dacht ik kan nu ff niet zien maar jij behaal met een 1333mhz 7,5 dus mijn vraag eigelijk is draai jij dan 32Bit ofzo? of komt het door het geheugen controller in je CPU ?

[Reactie gewijzigd door stolkse-steef op 11 mei 2010 09:28]

nee, ik draai 64bit, weet niet waar het aan ligt :)
het is ook niet dat mijn mobo & cpu traag zijn hoor..
Zal inderdaad wel aan de geheugen controller op het mobo of op de cpu liggen
Hee defcon84, hoe staat het nu met de stabiliteit? :) Zo'n begin van een review schrikt natuurlijk wel af xD Bedankt.
nu issie dik in orde, na een jaar draait ie nog steeds stabiel op 1.586 volt
Ze zitten alweer in poosje in mijn Crosshair Formula III, een uitkomst als je een Scythe Mugen gebruikt zodat je geen problemen hebt met de koeler. Ze lopen hier op 7-7-7-19 op 1,57 Volt.
Prestatie index RAM 7.5

Heerlijk stabiel!
Hey defcon84, ik heb zeg maar hetzelfde moederboard als jou en heb ook last van het feit dat het RAM onstabiel is, zou je misschien precies kunnen vertellen wat je allemaal hebt veranderd om het stabiel te krijgen. Dat zou mij heel erg helpen :)
In het Bios (bij mij versie 1.2) heb ik het DRAM Voltage (V) op 1.586 gezet
Je vind de setting in het Cell Menu zoals te zien op deze screenshot
daar staat ie ingesteld op 1.621 volt

maar je moet even kijken op wel voltage hij bij jou stabiel wordt :)
Vreemd... ik draai dit geheugen gewoon op 1333MHz met me Asus M4A785TD-V EVO moederbord en AMD Phenom II X6 1090T processor, en bij mij werkt alles stabiel... ik kan zelfs nog overlcocken naar 1436MHz zonder problemen...
sommige andere combinaties werken blijkbaar beter ja :)
Ik heb ook wat stabiliteits problemen gehad met dit geheugen (icm MSI P67A-GD65 (B3)
en een i5 2500k)
De problemen die ik had waren compleet random vastlopers. Dit kon zijn tijdens 't kijken naar een video op youtube tot simpelweg browsen. De vastlopers gingen samen met een enorm irritante "piep" door de speakers en kwamen gemiddeled 1 tot 2 keer per dag voor.
Memtest ongeveer 20 uur laten draaien, geen fouten gevonden. Bios geupdate, hielp niet.
Tot ik deze review tegen kwam en heb Spread Spectrum uitgezet en m'n dram op 1.586v laten lopen. Nu al een week geen vastlopers meer gehad :D
Oftewel: Bedankt!

[Reactie gewijzigd door Potame op 6 juli 2011 10:26]

Ik heb ze ook binnen. Maar ze zijn (nu?) very low profile!! Ik dacht, wat krijgen we nou. Maar er staat echt op, KVR1333D3N9K2/4G. 4GB PC3 - 10600 CL9 240-Pin DIMM Kit (2 pcs.). En een beetje zoeken leert dat dat best mogelijk is. Ik ga ze zo testen.

Edit: werken prima, ga nu 12 uur Primen. Grappig van die Dimms die niet boven de pootjes uitkomen van een normaal AM3 mobo.

[Reactie gewijzigd door dinkelover op 14 oktober 2010 23:26]

Ik heb ook net zo'n setje gehaald bij Alternate.En dacht ook meteen WTF? ik heb het verkeerde gehad.Maar bij nader onderzoek bleken ze dus gewoon gelijk.:P
Morgen ga ik ze installeren.