Specificaties 7.2-kanaals met 170W versterker en 7x HDMI - Bekijk alle specificaties

Onkyo TX-NR737 Zilver Review

boss-20 23 december 2016, laatste update op 29 april 2017, 348 views

Onkyo TX-NR737 Zilver

Topapparaat met veel mogelijkheden

Pluspunten

• Veel HDMI inputs
  • 2 HDMI outputs
  • Bluetooth en WiFi ingebakken
  • Handige app om receiver te bedienen (ook geluidsinstellingen e.d.)

Minpunten

• Brommend geluid na opwarmen (reparatie)

Geluidskwaliteit Score: 4
Deze receiver vorig jaar gekocht bij FOKA, waar hij toen in de outlet aanbieding was. Dat was een monsterlijke prijs van 350, wat mij direct heeft aangespoord om hem aan te schaffen. Heb de receiver nu een jaar in gebruik, in combinatie met een paar goedkope meukspeakers (van een oud setje).

Geluid

Ondanks gebruik van een paar goedkope oude speakers klinkt het zeer goed. De versterker zorgt voor een goede output op zowel laag, midden als hoog. Er zit geen ingebouwde versterker in voor een sub, maar dat lijkt me ook niet nodig. Middels de bijgeleverde installatiemicrofoon kun je de amplifier bij het installeren helemaal afstemmen op de juiste volumes.

Connectiviteit

Deze amplifier is gericht op de toekomst. Hij biedt genoeg aansluitingen voor HDMI en tulp met daarnaast ook nog optische en jack aansluitingen. Daarnaast kun je hem via een RJ45 aan je netwerk hangen, maar dat kan ook met ingebouwde WiFi. Daarnaast ondersteunt hij bluetooth waarmee je ook muziek kan streamen vanaf je mobiel. Dat streamen kan overigens ook via WiFi!.
50Hz brom
Na enige tijd in gebruik merk ik overigens op dat er in de versterker zelf een 50Hz brom komt na ongeveer een halfuur opwarmtijd. Dit heeft volgens mij te maken met een spoel in het apparaat. Hierover ben ik in conclaaf met FOKA.
Update brom
De amplifier is nu ter reparatie aangeboden aan CE Repair. Dit uiteraard onder garantie. Er wordt een nieuwe transformator in geplaatst.
De receiver is nu 'bromloos' en functioneert top

Heb jij ook een Onkyo TX-NR737 Zilver?

Over die brom. Heb je geprobeerd de stroomstekker in de stekkerdoos eens om te draaien of de receiver op een geaard stopcontact te steken? Zoiets kan ook best de oorzaak zijn van de brom, alhoewel een brom natuurlijk niet hoort.
Nog niet getest. Heb dat ook wel voorbij zien komen als oplossing. Zal het eens proberen. De review moet ik ook nog verder aanpassen, mocht het de oplossing zijn dan zal ik het erbij plaatsen. Dank!
De versterker is nu bij CE Repair in Mijdrecht. Er is inmiddels een nieuwe power transformator besteld en die wordt er in gezet.