Specificaties 2,4" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Sony Ericsson C903 Zwart Review

b00ster 9 november 2009, 1.012 views

Sony Ericsson C903 Zwart

Pluspunten

• Erg goede camera, met uitstekende features als o.a. gezichtsherkenning en flits.
  • De standaard software van Sony Ericsson voldoet prima, en is verbeterd!
  • Leuke extra features, met o.a. gps, camera, en gprs/3g.

Minpunten

• De telefoon wordt geleverd zonder software/datakabel/sd kaartje.

- Intro -
Sinds vorige week beschik ik over de Sony Ericsson C903, misschien een beetje
vroeg voor een review maar zal toekomstige opmerkingen of aanmerkingen hier posten.
De Sony Ericsson C903 is het kleine broertje van de Sony Ericsson C905. En beschikt o.a.
over navigatie en 5 mp fotocamera. :9

- Design -
Het design van deze telefoon is erg goed. Het eerste wat je als gebruiker al snel zou opmerken is het ‘pianolak’ zwart, die vele vingerafdrukken laat zien. (voor de ene een probleem voor de ander geen).
De C903 beschikt over een strak uiterlijk, en ik vindt deze persoonlijk mooier dan de C905. De keypad
(wanneer je de telefoon openschuit is wit/grijs) en maakt deze telefoon qua design mooi af. 8-)
De telefoon is verder goed afgewerkt en ligt lekker in de hand. Hij is niet licht, maar ook niet echt zwaar.

- Software -
De standaard software van Sony Ericsson is super! (heb hiervoor o.a. ook de w810i en de w890i gehad) en moet zeggen dat de software een stuk sneller is geworden, maar zijn makkelijke interface heeft behouden. (er zijn wel enkele mogelijkheden bij gekomen om hem naar wens aan te passen, maar dit gaat gelukkig niet ten koste van de snelheid). :D

- Camera -
Dit is mijn eerste cameratelefoon van Sony Ericsson en moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van de camera. De 5mp camera maakt overdag duidelijke/heldere foto’s maar ook s’avonds maakt hij foto’s die kwalitatief redelijk kunnen beschouwd worden. (t.o.v. de meeste camera’s op telefoons).
De camera beschikt over heel veel opties, o.a. flits, macro, gezichtsherkening, smileshutter deze doen de camera vanzelfsprekend ook ten goede. De cameralens wordt beschermt door een klepje die je naar boven of beneden kan schuiven, hiermee word ook gelijk de camera modus actief. :)

- Navigatie -
In de eerste instantie heb ik deze telefoon niet aangeschaft voor de navigatie. Op de telefoon staat standaard KPN op de weg (betaalde navigatie), en wayfinder (betaalde navigatie). Zelf heb ik geen internetbundel bij mijn abonnement dus het gebruik van deze navigatie programma’s zou zo veelste duur worden. Ik ben o.a. nu aan het kijken naar een offline oplossing, ‘We Travel’ zou hier aan kunnen voldoen. :Y)

- Accu-
De accuduur is goed. Heb hem de eerste keer volledig opgeladen en doe tot nu toe al 3 dagen op een halve accu. Dagdagelijks een paar smsjes/bellen en een paar foto’s. :)

- Toebehoren-
In de doos zit:
- De C903 van Sony Ericsson
- Een oplaad adapter
- Een headset
- Aantal boekjes

Wat al snel opvalt is dat er geen software zit bij geleverd en geen datakabel of sd kaartje, wat mij betreft wordt deze telefoon een beetje kaal afgeleverd. Voor mij opzich geen probleem want heb nog een data kabel van Sony Ericsson, maar kan begrijpen dat dit storend kan zijn voor iemand die zijn eerste Sony Telefoon haalt. :(

- Conclusie-
De Sony Ericsson c903 is een telefoon die geschikt is voor mensen die zoeken naar een simpele telefoon die voldoet aan alle basisfuncties. Het uiterlijk is strak, en de extra features op de telefoon voldoen prima. Of deze telefoon echt geschikt is voor de internetters onder ons kan ik helaas niet vertellen, maar denk dat deze wel voldoet gezien zijn gprs/3g ondersteuning.
Afgezien van zijn ‘kale levering’ vindt ik deze c903 zeker zijn geld waard.

Met vriendelijke groet,
B00ster! :*)

Heb jij ook een Sony Ericsson C903 Zwart?

Idd géén wifi, wel 3G/HSDPA. En o ja; koop gelijk een andere headset (bijgeleverde exemplaar is 3x niks) of zo'n verloopstekkertje naar 3,5 mm jack (gewoon op internet te vinden). Datakabel heb je ook voor nog geen 5 euro (origineel!!) als je goed zoekt op het www..

Over We-Travel; ik heb hem al een tijdje werkend en als 'hulpje' bij het zoeken van een straat/adres werkt het nog best aardig! Zonder internet duurt een GPS-fix krijgen wel wat langer, maar het werkt wel! De navigatie is soms wat traag (vooral het 'zien' van nieuwe routes e.d.) en sommige kaarten kloppen toch niet helemaal (vooral bij uitzoomen).. Voor échte navigatie zou ik dus gewoon een 'normale' aanschaffen, maar om de omgeving te verkennen en te weten waar je bent is het best handig! Ik kan iig niet wachten tot de volgende update... waarbij misschien weer wat kleine ergernissen verbeterd zijn.

[Reactie gewijzigd door poekman op 11 november 2009 11:54]

Hoe zit het met bereik, heb je op plaatsen waar je met andere telefoons wel bereik hebt dat nu ineens niet, of andersom?
Zit er wi-fi op, of 3G en zo ja hoe laden websites?
Het toestel heeft wifi en 3G/HSDPA
Het toestel heeft geen wifi, alleen de c905 heeft wifi! ;)
;) eerste review dus a.u.b. niet te streng reageren als iets niet n.b. is... O-)