Tyan Thunder K8WE S2895A2NRF-RS Review

maratropa 25 oktober 2005, 501 views

Tyan Thunder K8WE S2895A2NRF-RS

Pluspunten

• Veel features
  • Goeie performance
  • Stabiel
  • Frequente bios updates
  • Veel uitbreidingsmogenlijkheden.

Minpunten

• Maar 1 PATA poort
  • Nogal hete chipsets, maar te doen bij normaal gebruik.
  • Groot bord (EATX)*
  • Duur*
  • Hardware firewall van Nvidia schijnen veel problemen mee te zijn, qua drivers vooral.
  • Krijg je wel veel voor terug.

Layout Score: 4
Ik ben erg tevreden met dit bord, gelukkig maar want dat mag ook wel voor zo veel geld.

Er schenen wat probleempjes te zijn aan het begin met dit bord, maar een hoop scheen verholpen te zijn door de 101T Bios, die ik er nadat ik de pc in elkaar had gezet er ook meteen in "geflashed" had.

Tot nu toe nog absoluut geen problemen gehad op het gebied van stabiliteit en compatibiliteit. (1 blauw scherm een keer maar dat was driver gerelateerd, en is nooit meer voorgekomen)

Ik draai nu al een een paar maanden totaal probleemloos, Tyan heeft hiermee een zeer goeie workstation/server plank neergezet.

Hij heeft erg veel features, en dat is ook de reden dat ik hem gekocht heb, omdat ie een tijdje mee moet gaan. Belangrijk voor mij was dat er PCI-Express op moest zitten, maar ook pci-x voor een scsi kaart. Ook zal AMD nog redelijk lang doorgaan met het produceren van opteron's voor deze socket 940, dus echt bang voor socket M2 ben ik niet.

De prestaties zijn zover ik het kan beoordelen allemaal zoals het hoort, al gebruik ik de Sata poorten niet dus daar kan ik niks over zeggen.

Dit is verder absoluut geen bord voor overclockers, de bios is karig zoals bij zoveel van dit soort borden.

Ik had verder GEEN compatibiliteitsproblemen met mijn andere onderdelen: 4 maal kingston valueram 512mb ecc reg, geforce 6800 GTO, audigy 2, lsi/hp u320 pci-x kaart, scsi schijven en een samsung PATA schijf.

Hij is natuurlijk stervens duur, maar ik vind hem het geld tot nu toe erg waard, dus ik kan niet zeggen dat het een slechte prijs is.

Heb jij ook een Tyan Thunder K8WE S2895A2NRF-RS?

Als je een dual processor systeem wilt overklokken zit je met de Thunder K8WE niet verkeerd. Met behulp van nTune kun je je processors (een beetje) overklokken. Dat is altijd nog meer dan bij oudere Opteron-moederborden die gewoon helemaal niet overklokbaar waren.
Ah dat is waar natuurlijk, dat ben ik inderdaad vergeten te zeggen, omdat ik het zelf nooit gebruik.

spanx! :)