Grandstream DP715 Review
Ik heb een set van een DP715 basisstation + 3 DP710 handsets. Na een jaar ben ik er helemaal klaar mee.
Pluspunten
Basisstation direct aan Ethernet
Minpunten
Kan niet doorverbinden Luide piep bij ophangen Batterijen na een half jaar waardeloos Slechte dekking Duur
Eindoordeel
Het apparaat heeft niet alle features die in de specificaties staan (doorverbinden werkt NIET als je één SIP account gebruikt). Bij het ophangen door de andere partij krijg je een piep te horen die - letterlijk - pijn doet aan je oren. Dekking is slecht (basisstation op begane grond == nauwlijks verstaanbaar op 2e verdieping) en na een half jaar zijn de batterijen zo slecht dat je nog geen gesprek van 10 minuten kan voeren. Vragen aan Grandstream support worden beantwoordt met een "kunnen we ook niks aan doen, doei". Er is al zeker een jaar geen software-update verschenen, dus voor Grandstream blijkbaar abandonware.
Al met al ben ik er helemaal klaar mee en de enige reden dat ze nog niet de container in gegaan zijn is dat ik er veel te veel voor betaald heb.
Al met al ben ik er helemaal klaar mee en de enige reden dat ze nog niet de container in gegaan zijn is dat ik er veel te veel voor betaald heb.
Beoordeel deze review:
Reacties (1)
Ja nou Grandstream DP750/DP720 is niet veel beter, wat een bocht is het zeg ik heb een klant met die toestellen allemaal problemen en gezeik. Voor mij was dat de eerste en de laatste keer dat ik Grandstream verkocht heb, verkoop nu alleen nog Gigaset dat werkt tenminste fatsoenlijk.
Moest het ff kwijt
ben ook net als jij helemaal gefrustreerd van die rommel.
Moest het ff kwijt
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn