Specificaties 16x Ethernet 1Gbps - Bekijk alle specificaties

TP-Link TL-SG1016DE Review

gpglang 20 december 2016, 394 views

TP-Link TL-SG1016DE

Managable switch zonder SNMP...

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • Solide
  • Snelheid

Minpunten

• GEEN SNMP ondersteuning

Features Score: 2
Bij ingebruikname was ik heel tevreden. Er zitten veel feautures op die goed werken en de GUI is overzichtelijk en duidelijk. Waar ik echter van de koude kermins thuis kwam was het moment dat ik deze switch wilde opnemen in mijn monitoring systeem.
TP-Link heeft deze switch manageble gemaakt met een propriety progje maar de switch heeft geen SNMP mogelijkheden of andere uitleesmogelijkheden.
Voor SOHO dus een goede optie, maar als je iets meer wilt is dit dus geen goede optie.

Heb jij ook een TP-Link TL-SG1016DE?

Het is geen 'echte' managed switch, maar een 'smart managed' switch, daar zit 't verschil :-) Dat is ook de reden dat je naast geen SNMP ook geen SSH of Telnet hebt, en behalve wat VLAN opties weinig echte management features hebt. Wat jammer is, is dat er vaak slecht geadverteerd wordt over wat voor switch het precies is. In de meeste gevallen ben je eigenlijk beter af met een 'echte' switch, bijv. een HP model bij een it refurbisher die ze van 1200 voor 100 weg doet :p
Tja, ik ben er ingetrapt... Maar hoop zo ook andere hiervoor te behoeden