LG KP500 Cookie Zilver Review
Reden voor aanschaf Ik heb deze telefoon gekregen/gekocht met mijn verjaardag op 9 april 2009. Ik ben 14 jaar, daar is deze telefoon echt voor geschikt, je moet deze telefoon niet aan je vader geven ofzo Ik heb deze telefoon gekocht in combinatie met een HI prepaidkaart. Er zit dus een simlock op, maar toen ik mijn oude simkaart erin stopte pakte hij hem gewoon! Dus ben je van plan deze telefoon simlock vrij te kopen, kan het handig zijn om je oude simkaart er eerst in te doen, dat scheelt je toch 50-100 euro! Verpakking Ik heb deze telefoon gewoon in een winkel gekocht. Hij zit in een doosje (logisch ). In dat doosje zit: • Uiteraard de telefoon • Een datakabel • Een headset • De gebruikershandleiding en de...
Pluspunten
Prijs "schudsensor" Touchscreen fotobewerking
Minpunten
Syncen Software Traag, lange laadtijden
Eindoordeel
Ik heb deze telefoon gekregen/gekocht met mijn verjaardag op 9 april 2009. Ik ben 14 jaar, daar is deze telefoon echt voor geschikt, je moet deze telefoon niet aan je vader geven ofzo
Ik heb deze telefoon gekocht in combinatie met een HI prepaidkaart. Er zit dus een simlock op, maar toen ik mijn oude simkaart erin stopte pakte hij hem gewoon! Dus ben je van plan deze telefoon simlock vrij te kopen, kan het handig zijn om je oude simkaart er eerst in te doen, dat scheelt je toch 50-100 euro!
Verpakking
Ik heb deze telefoon gewoon in een winkel gekocht. Hij zit in een doosje (logisch
In dat doosje zit:
• Uiteraard de telefoon
• Een datakabel
• Een headset
• De gebruikershandleiding en de benodigde boekjes
• Een cd met LG pc suite (nooit gebruikt!)
• Een screenprotector.
• Een oplader

De telefoon zelf
Ik heb deze telefoon gekocht nadat ik hem had gezien in een foldertje. Ik zag hem en meteen wist ik dat ik die wilde, vooral omdat hij er hetzelfde uitziet als andere touchscreen telefoons, maar dat hij veel minder kost. De telefoon is gewoon mooi en handig in het gebruik.
De stylus zit ook heel mooi weggewerkt in de telefoon, de meeste dingen kun je heel makkelijk met je vingers, maar het typen op het (kleine) qwerty-toetsenbord op het scherm gaat toch makkelijker met de stylus.
De accu gaat bij mij ongeveer een week mee. Ik bel en sms wel heel weinig. Een minpunt vind ik wel: De telefoon geeft de stand van de accu aan door middel van 3 streepjes, gaat hij van 3 streepjes naar 2 streepjes dan moet je hem al aan zijn infuus gaan hangen, want dan gaat hij geen dag meer mee!
Nog een nadeel is dat de telefoon altijd een geluidje geeft als hij bijna leeg is, zelfs als hij op de stille stand staat, dit kan heel vervelend zijn op school of in een vergadering...

De software
Dit is mijn eerste LG telefoon, en ik moet zeggen dat de verhalen over de software van LG wel waar zijn. De telefoon werkt redelijk traag, want ik heb ongeveer 200 liedjes op mijn telefoon staan, en om die map te openen duurt het ongeveer 10 seconde!
De software om de telefoon te kunnen syncen met de computer heb ik nooit gebruikt.
Ik heb er verhalen over gehoord dat die echt hopeloos is, maar ik zet via mijn pc alleen liedjes op mijn telefoon en dat gaat heel simpel: gewoon drag and drop.
accessoires
Er zit standaard een headset bij (die ook dienst doet als FM ontvanger) en een data kabel. Er is niks mis met de headset en de data kabel, maar er zit bijvoorbeeld (in mijn geval tenminste) geen geheugenkaartje bij en dat is toch niet handig aangezien je met 48MB intern geheugen bijna geen muziek erop kwijt kan en gauw uit gefotografeerd bent.
De camera
De camera vind ik goed genoeg voor dagelijks gebruik. Vooral buiten zijn de foto's redelijk goed, maar binnen valt de kwaliteit zwaar tegen! Er komt af en toe een of andere groene schijn over het scherm.
Deze foto's zijn toch nog goed genoeg om bijvoorbeeld te gebruiken in een werkstuk voor school (daar gebruik ik hem dan ook veel voor, bijvoorbeeld scheikunde of natuurkundeveslagen
een foto die buiten gemaakt is:

Dit is een of andere plant, die ik toevallig op mijn telefoon had staan
en een van binnen (met goed licht):

Een foto van het licht van het schoolfeest
Functies, applicaties, gadgets enz...
In deze redelijk goedkope telefoon zit toch een " schudsensor" ingebouwd. Het is niet het eerste dat je nodig hebt, maar is toch handig en vooral leuk!
Je kunt als je bijvoorbeeld een foto kijkt, de foto hiermee heel makkelijk draaien.
Of nog leuker, er zitten spelletjes op die je met deze sensor doet, bijvoorbeeld dobbelen met dobbelstenen.
Het typen van een smsje
Je kunt op verschillende manieren een sms'je typen met je cookie.
• gewone toetjes (1t/m9, met T9): Je kunt gewone toetsjes op je scherm laten komen, dit vind ik zelf niet zo handig en je gebruikt het voordeel van het touchscreen niet.
• een QWERTY-toetsenbordje: je kunt een QWERTY-toetsenbordje op je scherm laten verschijnen. Je krijgt dit toetsenbordje automatisch als je je cookie draait. Handig, en ik vind dat het zelfs zonder stylus redelijk goed te doen is, maar dan typ je af en toe 2 lettertjes. Met de stylus heb je daar geen last van.
• Handschriftherkenning: Hierdoor kun je met je stylus op het scherm schrijven, en dit wordt dan omgezet naar digitale tekst. Dit werkt vind ik verrassend goed, weinig fouten in de digitale tekst.


Conclusie
Het is een mooie (budget-) touchscreen telefoon. Verwacht er niet teveel van, maar je kunt ook niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Als je echt zakelijke dingen wil doen is dit geen telefoon voor je, want het syncen werkt niet goed enz....
Maar heb je de zakelijke functies niet nodig en wil je toch een mooi touchscreen toestel voor een mooie prijs, dan is dit een heel goed keuze!
Update 19 november 2009
Ik heb gister eigenlijk voor het eerst echt zitten spelen met de fotobewerking.
Die is op deze telefoon echt super!
Je kunt gewoon met je stylus op het scherm schrijven, tekenen enz...
Allerlei effecten toevoegen, en nog veel meer!
Ik heb ook het stukje "Het typen van een smsje" toegevoegd.
(kleine) update 20 november 2009
Ik heb vandaag voor het eerst een probleem(pje) gehad...
Ik was een filmpje aan het bekijken en ineens had ik geen geluid meer! Niet in het filmpje, niet van muziek, geen beltoon....
Gelukkig deed het geluid het weer na een reboot:)
Update 27 november
Ik heb vandaag een minder leuke ervaring met mijn cookie!
Ik zat op school en wilde hem toen ik uit was weer op het normale profiel zetten (op school staat hij op stil;))
Toen kwam ik erachter dat ik 3 (!) keer mensen had gebeld, zonder dat ik het wist. Ik heb een prepaidkaart, en ik had nog 3 euro, na het bellen nog maar 1:(.
Ik ben naar de winkel geweest of ze wisten of er iets aan te doen was.
Ze zeiden: een software update doen, dus dit ga ik binnenkort even proberen!
Heeft iemand hier ervaring mee?
Update 15 april 2011
Ik heb mijn HTC Desire HD ontvangen, dus nu is mijn LG Cookie buiten gebruik.
Het is echt geen vergelijk tussen deze 2 telefoons, maar er is ook een groot verschil in prijs natuurlijk.
p.s: reactie's, beoordelingen, kritiek enz... zijn altijd welkom:D
Reacties (30)
Dus maar weer terug gegaan naar Nokia. Telefoon is echt een gaget geval. Leuk om mee te spelen. Foto's en bellen gaat prima.
(ik mag ook nog geen auto rijden
maar het zou best kunnen en is heel vervelend...
maar je kunt toch i.p.v een carkit ook de headset gebruiken die erbij zit?
om even terug te komen op je opmerkingen over het professioneel gebruik van deze phone,
persoonlijk vind ik dat nogal mee vallen het enige wat ie mist is syncML ondersteuning,
beter gezegt je kunt hem dus niet syncen met de meeste agenda's - als dat wel had gekunt
(bijv door een java tooltje op je phone te installeren), zou het zeker wel een telefoon kunnen zijn voor professioneler gebruik (waarbij ik natuurlijk niet wil zeggen dat ie dan ineens stabieler wordt, - maar daar is de prijs dan ook naar) ...
eigenlijk een hele erge gemiste kans van LG dus... er is trouwens wel iets voor mail maar of dat ook de rest kan durf ik niet te zeggen - funabol bied een 'java me' client aan ...
[Reactie gewijzigd door i-chat op 24 juli 2024 15:56]
Heb hem gelezen omdat je 14 bent, want dat de telefoon prut is wist ik al.
maar ik vind hem helemaal niet zo slecht, voor iemand van 14....
ik zou ook liever een Iphone of nokia N97 o.i.d willen hebben, maar die zijn allemaal een beetje buiten mijn budget
Tip: Begin niet aan een N97... Ik heb een vriend met zo'n ding en die doet het niet goed, (vastlopers, (bijna) geen systeemupdates, stof onder scherm) en verder zie ik dat er geen goede evaringen zijn met dat toestel. Als je een Nokia neemt (heb ik zelf ook) neem er dan 1 uit de 5000 reeks of voor iets van een C6, X6 (genoeg keuze
De review zelf is niet slecht voor iemand van jouw leeftijd en bied genoeg info voor de lezers, maar het kan altijd beter he
Maar goed toen de toestel uitkwam wist ik al dat het niks voor mij zal worden;
Punt 1 het is van LG en na chocolate heb ik het helemaal gehad met mobiel van LG.
Punt 2 ik moet ivm zaken van mijn ouders heel veel noties en andere zaken onthouden en dan schiet de software toch iets te kort op deze toestel, en daarom heb ik destijd ook voor de E65 van Nokia gekozen.
Maar goed ik kan ook begrijpen waarom koekje zo goed valt bij de jongeren door onder andere de prijs, maar na E65 ben ik verkocht aan de E-serie.
[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 24 juli 2024 15:56]
En de software is inderdaad niet echt goed van LG, maar hij doet wat hij moet doen voor mij
edit: ik probeer mijn review ook steeds te verbeteren en te verduidelijken enz....
[Reactie gewijzigd door yannickie111 op 24 juli 2024 15:56]
verder zeer uitgebreide review, maar zou je er ook een foto bij kunnen zetten gemaakt met de camera zelf?
er staan 2 foto's in, kijk maar eens.
die foto's zien er nog redelijk goed uit ook in vergelijking met andere telefoons
alleen jammer dat er geen flitser op zit.
de kwaliteit van de foto's in een half donkere ruimte zijn de foto's gewoon ronduit slecht..
btw die rare plant is trouwens dit https://secure.wikimedia..../nl/wiki/Vingerhoedskruid
Komt overeen met mijn ervaringen met "het koekje"
ik heb nog niet veel revieuws gemaakt, maar ik ben het al aan het leren, ze worden geloof ik steeds beter
vind je het koekje ook redelijk fijn?
Mijn koekje was ook erg traag. Met een 128 MB MicroSD erin bleef de telefoon zelfs hangen en weigerde hij op te starten. Nu zit er een 2GB MicroSD in. Gaat al beter.
Nu valt ie nog weleens uit tijdens het browsen. Gewoon een spontane reboot.
Weet niet of jij daar ook ervaring mee hebt?
Wel dat hij heel traag is, ik heb er een 4 GB kaartje inzitten....
Is het niet vreemd dat hij blijft hangen met een 128MB kaartje, en sneller is met een 2 GB?
ik heb 4GB, kost maar 10 euro....
3 sterren.
misschien kan ik wat typfouten verbeteren en wat zinnen lekkerder laten lopen!
goede kritiek...:)
en de zinnen vind ik eigenlijk ook wel lekker lopen
wat was er niet goed?
roept u maar!
Er zit standaard een headset (die ook dienst doet als FM ontvager) bij en een datakebel.
Er is niks mis mee met de headset en de datakabel.
Er zit (bij mij niet in ieder geval) geen geheugenkaartje bij. Dit is toch handig want anders ben je snel uitgefotografeert, en kan er ook weinig muziek op het interne geheugen van 48 MB.
3 typo's in dit stuk tekst: onvager, datakebel, datakabel (dat woord bestaat niet eens) en uitgefotografeert. Daarnaast leest dit natuurlijk voor geen meter; het hangt niet samen en je begint elke zin op een nieuwe regel. Dat leest gewoon niet lekker.
Je laatste zin heeft een rare opbouw; er zit een dubbel ontkenning in, als je de zin goed leest zeg je eigenlijk dat het handig is dat er geen geheugenkaart bij zit en de opbouw van het laatste stuk "want anders .... 48MB" is gewoon niet lekker opgebouwd, die komma had je beter weg kunnen laten en het stuk daarna iets anders kunnen schrijven. Het is eigenlijk het makkelijkste om een stuk tekst opnieuw te schrijven in dit soort gevallen, aangezien je anders in de knoop komt.
Hetzelfde stuk opnieuw geschreven:
Er zit standaard een headset bij (die ook dienst doet als FM ontvanger) en een data kabel. Er is niks mis met de headset en de data kabel, maar er zit bijvoorbeeld (in mijn geval tenminste) geen geheugenkaartje bij en dat is toch niet handig aangezien je met 48MB intern geheugen bijna geen muziek erop kwijt kan en gauw uit gefotografeerd bent.
[Reactie gewijzigd door MPeek op 24 juli 2024 15:56]
nu is deze review ook een stukje van jou
[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 24 juli 2024 15:56]
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn