Liebherr CUsl 2311 Review

leecher 19 december 2016, laatste update op 20 februari 2017, 200 views

Liebherr CUsl 2311

Geluidsproductie te hoog voor in een open keuken/woonkamer. - Edit: Als de vriezer te warm wordt gaat er een verwarmingselement aan in de zijkant van de koelkast om de pomp te triggeren. Je hebt dus regelmatig een warme plek in de koelkast.

Pluspunten

• Simpel

Minpunten

• Geluidsproductie te hoog voor in een open keuken/woonkamer
  • planken in de deur kunnen er niet uit
  • geen scharnierende handvaten
  • warmte element in de zijkant van het koelgedeelte

Onze koelkast wilde niet voldoende meer koelen dus tijd voor een nieuwe. De oude koelkast was een normaal formaat Miele (13 jaar oud). Nu een maatje kleiner genomen omdat de oude toch niet meer vol stond. Het is een nette koelkast zonder fratsen. Het vriesvak heeft een schuin opstaande rand wat handig is als je hem wil ontdooien. Bij de Miele liep het dooiwater gewoon de koelkast uit dmv een onhandig flapje. Planken in de deur kunnen er niet uit terwijl ik graag de bovenste eruit had. In tegenstelling tot de grotere Liebherr koelkasten zijn dit vaste handvatten, geen scharnierende die de deur mooi open drukken. Het geluidsniveau is aanzienlijk vergeleken bij de oude Miele. Deze Liebherr heeft echt zo'n koelkast compressor geluid. Een duidelijk aanwezige hoge brom. Bij de specs staat 39db, ik zou hem afraden als deze in een open keuken/woonkamer komt te staan. Volgende keer kijk ik alleen naar koelkasten met waarde 36db of lager.

-edit
Dit weekend kwamen wij tot de ontdekking dat de zijkant van het koelgedeelte warm wordt, onder het blok met de lamp en temperatuur instelling. Gemeld bij Coolblue en daarna contact gehad met Liebherr. Blijkbaar is dit normaal. Als de vriezer te warm wordt schakelt de koelkast een warmte element in om de thermostaat te triggeren zodat de pomp aan gaat. De zijkant van het koelgedeelte wordt dus regelmatig warm en het lijkt mij niet bevorderlijk voor de etenswaren om die daar direct naast te zetten.
Het komt er dus op neer dat de koelkast de verwarming aanzet om te gaan koelen. Wat een enorm dom systeem. Daarom de score aangepast naar Slecht en ik raad iedereen af deze koel/verwarm-kast te kopen.

Heb jij ook een Liebherr CUsl 2311?