Specificaties Geschikt voor PC - Bekijk alle specificaties

OSVR Hacker Development Kit 2 Review

radje996 19 december 2016, laatste update op 20 december 2016, 791 views

OSVR Hacker Development Kit 2

Na de Oculus DK2 gebruikt te hebben en de CV1(rift), deze VR bril tegengekomen. Mij bevalt het opensource (OSVR) beter en juich dit toe ipv de geslotenheid van de Oculus software. De bril is hardwarematig vergelijkbaar met een Rift of de Vive. Geen setup.exe product maar eenvoudig genoeg!.

Pluspunten

• Scherm
  • Comfort

Minpunten

• Geen setup.exe product

Design & bouwkwaliteit Score: 4
Nadat ik een aantal jaar de DK2 van Oculus heb gebruikt, overgestapt naar de Cv1 van Oculus. Een enorme stap vooruit vwb beeldkwaliteit. Na een aantal weken las ik iets over de OSVR HDK2 VR bril. Ik vind het wel leuk om dingen te proberen die (nog)niet standaard zijn. De HDK2 besteld, beetje als een gok :). Na wat gepruts omdat het installeren en configureren wel wat gedoe was(nu is dit eenvoudiger!) werkt het echt tegen verwachting goed. Ik heb nu alles goed werkend, ik kan VIVE en Oculus software draaien en met de bijgekochte Leapmotion kan ik zelfs deze HTC/Oculus controllers emuleren.
Iedereen heeft het over de OSVR HDK2, echter OSVR is de opensource VR software en HDK2 is de bril. Omdat het Opensource is, is er ontzettend veel aan te tweaken, juist hetgeen wat me tegenviel bij de Oculus brillen kan hier wel mee. Nu de bril al wat langer uit is komen er ook steeds meer workarounds voor games en performance tips. Product is nu een halfjaartje op de markt en ik zie ontzettend veel verbetering in hoe dit product werkt. (ik heb mijn Oculus Cv1 ook weggedaan, dit is veel leuker!)

Draagcomfort van de bril is beter dan de Oculus DK2 maar hij voelt wat zwaarder dan de Oculus Cv1. Schermkwaliteit is vergelijkbaar met de Cv1, wel bevalt mij de manier hoe de HDK2 scherpgesteld moet worden beter.

Conclusie: een top hardwareproduct waar veel meer inzit, beperking is een beetje de OSVR software. Wil je een kant en klaar product: Oculus of HTC, wil je een goed product en wat hobbyen...echt voor dit gaan!
De prijs...sja, 399$ in de US en dan hier 499 in euro...das dan wel jammer!!

Heb jij ook een OSVR Hacker Development Kit 2?

Hey, bedankt voor je review. Ik lees hier en daar dat je de HDK niet kan opdoen als je een bril draagt, maar dat je de scherpte kan bijstellen. Kan je dat bevestigen?
Hi Laundro,

Ik heb zelf geen bril dus kan daar weinig over zeggen. Wel kun je zeer eenvoudig de scherpte bijstellen. Dus dat zal met een bril ook eenvoudig moeten werken.. Ik vind wel dat de lenzen wat dichtbij de ogen staan. Dus wellicht bedoeld men dat.... ik kan me wel zo voorstellen dat de lenzen dan tegen de glazen van de bril komen.