HP Pavilion Slimline S5220 Review

Titous17 7 november 2009, laatste update op 8 november 2009, 2.556 views

HP Pavilion Slimline S5220

Pluspunten

• Klein
  • Stil
  • Prijs Kwaliteit

Minpunten

• Uitbreidbaarheid
  • Videokaart
  • HP software

Features Score: 4
Ik heb nu een week deze PC. Ik zat erg te twijfelen tussen deze slimline en de andere grotere pavilions die beschikbaar waren. En de prijs en het kleine design hebben de doorslag gegeven deze PC te kopen.

Ik was eerst wat verward over de specs die overal vermeld werden. Want er staat zelfs ook op de HP site dat er een G31 chipset in zit die maximaal 4 gb ddr2 ondersteund terwijl er staat dat er ook 4gb ddr3 geheugen in zit. Erg vreemd. Naar cpu-z te hebben gebruik zit er een G41 chipset in die dus max 4 gb ddr3 ondersteund. Verde kloppen alle specs wel.

Verder is het een prima huis/multimedia PC, films en muziek zijn er tot nu toe nog prima op af te spelen alleen heb ik zelf nog geen HD materiaal bekeken. Een game PC is het zeker niet, en door het laag model PCI-Express 16x is er naar mijn weten geen andere echte videokaart in te zetten. De HP software is aan het begin wel vrij irritant, veel HP coaches, managers enz. Maar deinstaleren doet wonderen. Verder is het een klein kastje er is ruimte voor 1 extra HDD en 1 PCI en 1 PCI-Express 1x zijn er nog vrij.

Ik heb de PC gekocht voor 520 euro daarvoor krijg je, een doos met de PC met stroomkabel en standaard HP toestenbord en muis en de manuals en als laatste zit er ook een DVI naar VGA adapter bij.

Heb jij ook een HP Pavilion Slimline S5220?

Ja wel kort, mijn eerste review hier op tweakers, ik zou niet weten wat ik er verder nog voor relevants te vertellen is. Als je nog specifieke vragen hebt kun je die stellen. Ik heb ook een aantal foto s van de binnenkant van de kast geupload.
Waar heb je hem gekocht voor 520,- ? In de pricewatch staat hij voor meer.
Wel erg kort, zijn er nog foto's?