Specificaties 49" Ultra HD LCD TV met HDR en 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 49PUS6561 Zilver Review

JohnnoYoungNewbie 18 december 2016, 704 views

Philips 49PUS6561 Zilver

Mooie 49"4K Ultra HD TV voor een gunstige prijs. Mooie vormgeving. Simpele installatie en bediening.

Pluspunten

• Mooi slank design
  • Ambilight
  • Simpele bediening
  • Simpele installatie
  • Veel aansluitmogelijkheden
  • Netflix app
  • Afstandsbediening met toetsenbord
  • Gunstig geprijsd

Minpunten

• Ik heb ze niet gevonden.

Inbrandgevoeligheid Score: 5
In eerste instantie ging ik kijken voor de 6401, vanwege een aanbieding met 5 jaar garantie maar in de winkel zag ik het verschil in beeld, vooral de rust met een 100Hz model en daarom is deze, de 49PUS6561/12 het geworden ( ook 5 jaar garantie). Het 3 zijdig Ambilight is in de praktijk gelukkig minder heftig dan waar ik voor vreesde en je kunt het op vele modi instellen. De kritiekpunten die ik tot nu heb gelezen kan ik NIET onderschrijven. Misschien dat de instellingen nog verder verfijnt kunnen worden met een kalibratie maar dat komt nog wel. Audio kwaliteit vind ik niet zo belangrijk, wij gebruiken een Raumfeld Soundbar voor al het geluid in de woonkamer, dus ook voor de TV.
Installeren ging heel makkelijk, hij vond zelf de software updates en voordat ik het wist draaide het geheel. Installeren van apps gaat ook snel, zeker in vergelijk met onze vorige, 5 jaar oude Samsung Smart TV, 5 jaar later lijkt het de kinderschoenen ontgroeit te zijn. In vergelijk met de vorige Smart TV heeft deze wel ARC, scheelt weer een (optisch) kabeltje met de soundbar en de interactie tussen soundbar en TV is nu ook een feit.

Wat een Smart TV echt top zou maken is een ingebouwde player voor Free IPTV, zodat je zonder extra kastje en via de Ethernetaansluiting vrij beschikbare IPTV streams zou kunnen kijken maar misschien is er zo'n app wel voor een Andoid TV, moet maar eens gaan zoeken.

Heb jij ook een Philips 49PUS6561 Zilver?

Zoek maar eens naar Kodi :)
Hallo sjun,

Ga ik doen, alvast hartelijk dank.

Mvg,

Johnno