Samsung Galaxy S7 32GB Zwart Review

magnat505 17 december 2016, laatste update op 20 april 2017, 1.045 views

Samsung Galaxy S7 32GB Zwart

Telefoon voelt goedkoop aan voor wat je krijgt te duur. Overgestapt van iphone 7, en als ik het vergelijk met elkaar krijg je de onderstaande minpunten.

Pluspunten

• Mooi scherm
  • Lagg is weg na update van samsung

Minpunten

• Accuduur
  • Bouw kwaliteit
  • Last van lagg
  • Duur / Geluid via speaker matig
  • vingerprint werkt vaak niet
  • Moeilijk doen met SD kaart voor meer opslag
  • Op automatische stand slechte camera resultaten
  • Slechte DAC

Even een toelichting op de toelichting hierboven en waarom ik de minpunten bij minpunten zet.

De afgelopen 2 maanden heb ik 1 maand de iphone 7 gebruikt, en de andere maand de galaxy s7.

Bij hetzelfde gebruik, dat is dan wel mijn gebruik, was de S7 elke dag rond een uur of 17:00 leeg, 7:00 uit de lader. De iphone was bij dit zelfde gebruik pas om 21:00 leeg. Hierbij stond de helderheid bij beiden toestellen op automatisch, en heb ik omdat de galaxy s7 vaak iets minder helder stond deze zelf steeds iets feller gezet.

De bouwkwaliteit van de s7 vind ik zelf niet geweldig. Ik hou mijn telefoons altijd zonder enige bescherming gewoon in mijn broekzak. Na 1 maand waren er een paar micro krassen op de iphone 7 te zien, na 1 maand in dezelfde broekzak was de s7 helemaal onder gekrast, vooral de achterkant, hoewel er op het scherm aan de voorkant ook een aantal krassen zitten.

Bij tijden voelt de s7 traag aan, dit komt omdat er af en toe lagg te ondervinden is, hier had de iphone 7 geen last van. Echter na een update op 30 december 2016 lijkt zowat alle lagg te zijn verdwenen. Wat ook opviel is dat bij de media markt iets via bluetooth connecten was bijna onmogelijk, de bluetooth sloeg steeds vast (ik denk door de enorme hoeveelheid apparaten), de iphone van mijn vriendin had hier geen last van.

De vingerprint heb ik meerdere keren ingesteld en zo goed mogelijk geprobeerd te registreren op de s7, toch werkt hij regelmatig niet en moet ik alsnog mijn pincode invoeren. De iphone 7 had hier af en toe ook last van, maar stukken minder in elk geval.

Persoonlijk vind ik het irritant om met een sd kaart te werken in de samsung, ik heb nog niet helemaal door hoe ik daar nu alle data en apps op krijg en sommige dingen zijn nog steeds niet gelukt, ik had graag een optie gehad met 128gb en dan maar iets duurder.

Na ongeveer 200 foto's met beiden toestellen te hebben gemaakt ben ik er vrij zeker van dat de foto's van de s7 echt niet goed zijn op automatische stand. Op de pro stand waarbij je zelf de iso, sluitertijd etc in kan stellen komen de plaatjes beter uit de bus dan bij de iphone 7, echter op automatische stand, waar je vaak snel even een plaatje mee maakt zijn de foto's gewoon echt niet goed, vooral als het wat donkerder is of er veel tegenlicht is.

Bij muziek luisteren klinkt met dezelfde app, dezelfde standaard instellingen zowat alle muziek zeer slecht op de galaxy s7 vs de iphone 7. Ik vind dit echt een misser, mijn 400 euro koptelefoon klinkt echt heel slecht, en ik dacht bijna dat hij kapot was.

Al met al vind ik de s7 voor wat je krijgt best duur, de betaalde prijs van 600 + 45 euro sd kaart is echt te hoog voor wat je krijgt. De iphone die dus 880 - 645 = 235 euro meer kost was het meer dan waard.

De komende tijd zal ik 2 filmpjes toevoegen waarin de verschillen in camera goed te zien zijn.

filmpje iphone 7: https://www.youtube.com/watch?v=LSkaoWTz0fw
filmpje galaxy s7: volgt snel

Heb jij ook een Samsung Galaxy S7 32GB Zwart?

Tof dat je deze telefoons met elkaar kunt vergelijken, meeste mensen hebben 1 van beiden.

Wat ik wel apart vind aan jouw mening is dat je de Samsung te duur vindt en niet aan jouw verwachtingen voldoet, terwijl een telefoon van ¤880 na een maand zo defect is dat je hem niet meer wilt gebruiken niets dan lof oogst.

Je hebt het er zo neer gezet dat je flink mag lappen om je 1 maand oude sick dure iPhone weer gebruiksklaar te maken, bovenop de aanschafprijs (misschien heb ik het verkeerd geïnterpreteerd hoor). Als je dan zo kritisch bent over je werkende Samsung krijg ik het gevoel dat de kritiek van de toestellen niet op dezelfde manier wordt gegeven. Ik heb een beetje twijfels bij je objectiviteit, ook omdat je verder geen 'bewijs' van je beweringen geeft (screenshots accuduur, screencast lagg bijvoorbeeld). Als je dat gevoel zou kunnen wegnemen zou ik je review veel waardevoller vinden.
Een niet erg geloofwaardige review idd.

Blijft maar 'lagg' als term gebruiken, de galaxy is halverwege het verhaal ineens van een maatje van 'm, daarvoor heeft 'ie m bij de mediamarkt geprobeerd. Geen idee hoe de sd kaart functioneerd, en dat als argument tégen de galaxy gebruiken. Hij heeft liever 128gb niet uitbreidbaar geheugen. De dac is niet goed, en daar verder niets over. Probeer je een 250ohm headphone aan te sluiten ofzo?

Kan nog wel even doorgaan zo. Maar dit is overduidelijk een kleuter die blij is met zijn iphone 7 en nu de concurrentie af brand omdat hij/zei zich verveelt en op diezelfde iphone loopt te kutten. 8)7 |:(

[Reactie gewijzigd door echtwaarisdatzo op 10 april 2017 13:42]

Kleuter en blij met iphone 7? Ik heb al deze telefoons incl ondertussen de LG G6, oneplus 3, huawei p9 etc voor het werk als test toestellen. Ik gebruik elke maand ondertussen een ander omdat het leuk is om te wisselen en kijken waar de concurrentie mee aankomt.

Ondertussen heeft de S7 de update naar android 7 gehad, wat de lagg aanzienlijk vermindert heeft, nu is het echt af en toe nog eens een momentje, maar over het algemeen smoot performance.

De dac is kut omdat als ik met precies dezelfde app, equalizer standaard en hetzelfde liedje een stuk minder vol geluid krijg dan op andere toestellen, de lenovo P2 en S7 staan hierbij onderop op mijn lijst, terwijl de iphone, htc en lg een veel voller geluid geven met precies dezelfde koptelefoon.

De samsung geeft zelf aan welke apps wel en niet op de sd kaart verplaatst mogen worden, dit vind ik persoonlijk gwn super irritant, dus liever een toestel met ingebouwde 64gb of meer intern.

Ik brand hierbij de S7 in jouw woorden af, omdat dit toestel onder de maat presteert voor wat ik ermee zou doen dagelijks, tegenover de concurrentie. Ik heb zelf liever de LG G6 of zelfs nog de G4 ipv dit samsung toestel.
De iphone is ondertussen gratis vervangen door een nieuwe iphone 7. De lagg momentjes op de Samsung zijn niet altijd aanwezig, zo af en toe dan is er ineens even een happering en dan doet hij daarna gewoon weer normaal. Ik heb ook nog iets anders toegevoegd, wat me afgelopen weekend opviel in de media markt. Ik wilde een bluetooth speaker testen, maar de samsung sloeg bijna vast elke keer als de bleutooth begon met scannen, zelfs na reboot bleef dit probleem aanwezig, ik weet niet waar dit aan ligt, de iphone 7 van mijn vriendin had nergens last van. De video van de iphone 7 staat al online, die heb ik toegevoegd aan de review, de video van de samsung s7 zal snel volgen.

De review is geschreven op basis van mijn ondervindingen met beiden toestellen 1 maand in gebruik, het is mijn ervaring. Een vriend van mij gebruikt de galaxy s7 bv al niet om muziek te luisteren, dus hij heeft ook geen last van het euvel dat de DAC niet zo goed is. Ook heeft hij de lagg af en toe niet door, omdat hij ook niet beter weet, dus idd misschien is het iets te objectief, maar het is wat ik ondervonden heb. Is misschien handig voor anderen mensen die op basis van deze zaken een telefoon aangeschaffen, ik ben mij bewust dat niet alle criteria voor iedereen geld, omdat iedereen andere normen en waarden heeft bij een telefoon.

[Reactie gewijzigd door magnat505 op 23 december 2016 14:19]