Specificaties Vesa 100mm, Vesa 200mm, Vesa 200x100mm, Vesa 200x300mm, Vesa 300mm, Vesa 400mm, Vesa 400x200mm, Vesa 400x300mm , maximale schermgrootte 55" - Bekijk alle specificaties

Vogel's Wall 2245 Zwart Review

Mister E 16 december 2016, laatste update op 22 december 2016, 471 views

Vogel's Wall 2245 Zwart

zeer degelijke muurbeugel. kost wat maar dan heb je ook wat. veel mogelijk, geen rotatie maar dat hoeft voor mij niet voor een TV. ik ga nog een klein beetje vaseline gebruiken om het stroeve scharnier iets losser te maken.

Pluspunten

• levenslange garantie
  • zeer degelijk gebouwd
  • veel mogelijkheden qua beweging.
  • geen tot zeer weinig speling
  • zeer makkelijk te installeren
  • ook verkrijgbaar in het wit
  • te gebruiken met veel verschillende vesa maten
  • vouwt zeer plat op tegen de muur

Minpunten

• scharniert nog een beetje stroef (in de handleiding stond dat ik nog vaseline zou kunnen gebruiken)

Verpakking
Alles zit netjes in een doos met piepschuim verpakt, alles in zijn eigen vakje. Er zitten genoeg bijgeleverde schroeven bij in vele maten om de beugel mee aan de TV te bevestigen. Ook zit er een beugeltje bij die in de arm geklikt kan worden waar kabels door heen kunnen worden geleid.

Montage
De montage was heel erg makkelijk. Er zit een duidelijke gebruikshandleiding bij die alles stap voor stap uitlegt. Eerst worden er aan de achterzijde van de TV twee verticale strippen gemonteerd. Op die twee strippen worden twee horizontale strippen gemonteerd. En bij die twee horizontale strippen zit in het midden een bevestigingspunt voor de scharnier arm. Je hebt wel minstens 2 man nodig om tot een eindresultaat te komen. 3 man als de TV te zwaar/onhandig is voor 1 persoon.

Het eindresultaat
Het ziet er geweldig uit. Het scherm hangt nu in opgevouwen stand ongeveer 10 cm van de muur af. Het scherm kan in vele posities worden gezet zodat kijken met meerdere mensen nooit een probleem hoeft te zijn. Alhoewel het scharnier nog een beetje stroef gaat ben ik dik tevreden met hoe het er nu uit ziet.

Voor deze prijs, kwaliteit, gemak en levenslange garantie kan je hier niet fout gaan. Al met al een geweldig product waar ik nog vele jaren van zal genieten.

Edit: kwam er perongeluk achter dat er ook een kiepstand op zit. Hij blijft rechtop door middel van een magneet en zit goed vast. Hier moet je wel op letten als je de TV van de muur af wil draaien/trekken.

Heb jij ook een Vogel's Wall 2245 Zwart?