Specificaties Socket 1151 met Intel Z170 chipset - Bekijk alle specificaties

Asus Z170 PRO GAMING/AURA Review

Mister E 16 december 2016, laatste update op 22 december 2016, 132 views

Asus Z170 PRO GAMING/AURA

degelijk moederbord. niks over te klagen. heeft alles wat het moet hebben plus leuke extra's zoals usb type C en M.2. heb nog niet de kans gehad om met de RGB led's te spelen maar ik weet dat deze is af te stemmen met andere RGB producten van ASUS.

Pluspunten

• neutrale kleur, past bij veel builds
  • meer dan voldoende voor de gemiddelde gebruiker
  • usb type-C en m.2 aansluitingen

Minpunten

• achteraf vind ik de LED's niet de meerprijs waard ten opzichte van de niet aura versie. maar de neutrale kleur wel.

Layout Score: 5
Waarom de Asus Z170 PRO GAMING/AURA?
In eerste instantie zocht ik een skylake moederbord met usb type-C aansluiting voor mijn nexus 5X. Ik was wel tevreden over de reviews die ik las over de non aura variant van dit moederbord. Behalve de RGB verlichting en de kleuren is dit moederbord eigenlijk hetzelfde. Toen deze in de aanbieding was voor dezelfde prijs als de non aura was de keuze snel gemaakt.
Features
Verpakking
Het moederbord zit netjes verpakt in de anti-static bag in zijn flashy doos. Bijgeleverd zijn een aantal kabels, schroeven, SLI bridge en het benodigde papierwerk.

In gebruik name
Ik als beginner heb geen idee waar ik op moet letten met het reviewen van een moederbord. Maar zover ik heb vernomen is de UEFI makkelijk te navigeren. En voor mensen als ik die niet graag in de BIOS zitten is er de ASUS suite software die je helpt de benodigde aanpassingen uit te voeren. Zo zijn er een aantal ingebouwde tools die het je erg gemakkelijk kunnen maken zoals hulp met overklokken, fan expert die al je fans automatisch configureert, remote management en nog meer. Zelf heb ik in de bios alleen de LED effecten aangepast :) .
Qua kleuren een mooi neutraal moederbord waar je met de RGB je eigen twist er aan kan geven. Qua features zeer uitgebreid. te uitgebreid voor mij als amateur dit te beoordelen. Wel heel tevreden over de tot nu toe geleverde prestaties.

Heb jij ook een Asus Z170 PRO GAMING/AURA?