Raijintek Metis Zilver Window Review

ZERO-B 16 december 2016, laatste update op 16 december 2016, 322 views

Raijintek Metis Zilver Window

Deze kast is een zeer mooi exemplaar voor in de woonkamer of als een HTPC / Game pc. De kast is dan zeer mooi afgewerkt, Alleen pas wel op hij bekrast wel makkelijk ! Videokaarten zoals blowers ( reference ) passen wel ideaal, Airflow is dan wel minder.

Pluspunten

• Aluminium behuizing
  • Mooi afgewerkt
  • Compact
  • Lage kosten
  • Weinig geluid

Minpunten

• Airflow
  • Snel bekrast
  • Kabels is een struggle
  • Een SFX voeding is beter voor ruimte

Kwaliteit voeding Score: 5

• H3 Afwerking kabels
  • H4 Videokaart
  • H5 Conclusie

H1 Uiterlijk

Raijintek, voor mij een totaal onbekend merk waar ik zelf nog nooit van had gehoord ? Toen ik bij Azerty mijn onderdelen ophaalde had ik nog een Mini ITX kast nodig, Daarbij zag ik de Metis staan Zelf was ik er niet zo onder indruk van op de foto's op de Site. Daarbij heb ik de kast met een twijfel gekocht ! toen ik thuis was en hem open maakte was ik onder indruk hoe hij eruit zag !

H2 Binnenkant

Nadat ik de onderdelen in huis had heb ik ook gekeken naar een aftermarket koeler die zo min mogelijk ruimte in neemt. Omdat ik het niet prettig vond om een grote evo 212 te plaatsen aangezien de kabels voor het moederbord in de weg zouden kunnen zitten !

Ook kun je makkelijk de componenten van de kast los draaien zoals de panels, de kant waar het moederbord opzit enzovoort. Dit is wel een mooi voordeel hoe je alvast kunt indenken hoe je de kabels wilt laten lopen !

Ook brengt de kast 4 mount optie's voor 2,5" HDD of SSD. hierbij kunnen deze gemonteerd worden op de bodem van de kast of op boven op de bracket. Kijk dan wel uit met de lengte van je moederbord, de mijne is 1 cm langer en heb hem eruit moeten halen, kies dan wel zo klein mogelijk moederbord. Of heb je geen 2,5" inch SSD of HDD kun je ook een 3,5 inch HDD plaatsen op de bodem of op de bracket. Daarbij heb ik mijn SSD met 2 zijdig tape op de achterkant van de voeding geplakt omdat de Sata power stekkers niet passen.

H3 Afwerking kabels

De kabels waren nogal een struggle voor mij, Doordat ik altijd het maximale uit de kast haal vind ik dat er nog wel een uitdaging inzit ! De kabels heb ik zo mooi mogelijk afgewerkt, De kabels zijn het beste af te werken met een modulaire voeding in een sfx formaat zodat je meer ruimte over hebt. ik vind dat de airflow zelf al slecht is maar de kabels zouden het niet veel erger maken als het niet hindert. Als je de kast haalt is het met een gewone ATX voeding te doen, Zelf zou ik kiezen voor een sfx voeding !

H4 Videokaart

Hier komt het !
Voor het kiezen van de kaart is dit nogal een struggle genoemd, De site en forums wat ik lees zeggen maximaal een kaart van 170mm te kunnen installeren. Ik zelf bouw tot het maximale is bereikt en ben druk aan het denken geweest wat de beste optie was. " Een Twinfrozr .... nee dat kan niet de kabels vliegen er dan in " Ook zijn er gelukkig nog Reference kaarten ( blowers ) hierbij is dit een persoonlijke oplossing voor de kast ! Daarnaast kun je de kabels nog makkelijk er overheen afwerken, of kabels erop leggen. De kaart wat ik erin heb betreft een lengte van bijna 250 MM ! Zelf vind ik dat het mogelijk is om een grotere kaart in te kunnen bouwen, zal je een SFX voeding halen dan is er meer ruimte voor een aftermarket videokaart.

H5 Conclusie

Zoek je een itx kast dan is dit een leuke oplossing met een uitdaging ! persoonlijk voor een HTPC is dit voldoende. wil je het voor een NAS gebruiken kies dan een grotere kast met meer opslag plekken zoals een Coolermaster Elite 110. Voor een Gamepc is dit mogelijk maar het gaat je wel meer kosten, Kleinere videokaart, Voeding, Beperkt aan uitbouw mogelijkheden.

Mijn persoonlijke mening vind ik dat deze kast het zeker waard is voor de prijs ! ook durf ik zelf te zeggen " Ben je handig met tyraps dan kom je er wel uit " Videokaarten passen ook tot 240 - 255 MM, kies dan wel voor een Reference omdat het makkelijk is af te werken met kabels zonder dat ze erin gaan, en de airflow beter is want hij blaast de hete lucht naar buiten toe ! Kies dan tenslotte ook voor een SFX voeding, Zal je een aftermarket videokaart kopen kun je de case modden door op de boven kant een gat te boren van 120mm voor een Fan te kunnen plaatsen voor extra koeling !

Mijn eind oordeel is dat deze kast ruim een 7/10 waard is !

Heb jij ook een Raijintek Metis Zilver Window?

Yay, je eerse review! _/-\o_

Mooi duidelijk verhaal. Een hoop kabels, maar mooi gestuurd met tywraps. d:)b
Als ik het goed begrijp, heb je er aan de bovenkant een fan in gemaakt?? Werdt het anders te warm in de kast?
Wat voor systeem heb je erin gezet?
Ik ben nog van plan 2 noctua fans te kopen en dan dat plan wel uit tevoeren, al hoe wel een gat in de boven kant wel helpt met koeling. De kast is niet warm vind ik zelf de videokaart is ong 30* C idle en full load is dan 80* C dat is wel normaal voor een blower. Heb zelf nog niet gemeten voor de interne warmte in de kast :(

Specs :
I3 4330
Gainward GTX 670
8GB DDR3
Blijft een leuk kastje inderdaad. Leuke gebruikservaring ook, vooral ook omdat je lekker niks aantrekt van de bedoelde indeling :D

Vraagje: Wat is die plant-contraption naast je kastje? :D
Haha Danku wel Foritain :)

U review is natuurlijk ook uitstekend goed ! ik wil graag laten dat er wel een mogelijkheid is voor de ruimte van een videokaart en het beste er van maken wat nogal onduidelijk is aangegeven :(

Mijn plant contraption haha ja ik vind dat het de foto's wat mooier maakt aangezien mijn behang ook grijs is en de kast ook, vind het wat vrolijker :*)

Bedankt voor u reactie :)
Leuke review! Kleine tip : misschien wat minder uitroeptekens gebruiken ! Het komt nu een beetje schreeuwerig over !

Snap best dat je enthousiast bent van de kast maar dat kun je ook gewoon tikken ;)