Specificaties 240GB 2.5" (SATA-600) @ 560/515MB/s - Bekijk alle specificaties

Mushkin Triactor 240GB Review

Daan-k 15 december 2016, laatste update op 15 december 2016, 157 views

Mushkin Triactor 240GB

Dit is een budget SSD die volgens andere websites relatief weinig energie verbruikt in idle. Leek daarom ideaal voor een home server project. De prestaties zijn beter dan ik voor de prijs (¤60,-) had verwacht.

Pluspunten

• Prima prijs
  • Goede prestaties

Minpunten

• Geen SATA kabel meegeleverd

Heb jij ook een Mushkin Triactor 240GB?

SATA kabels worden nooit meegeleverd.
Helaas niet nee. Tweakers wil dat ik minimaal één negatief punt invul, maar de SSD zelf heeft geen overduidelijk nadeel. Daarom heb ik ervoor gekozen om iets in te vullen wat ik een nadeel vind aan het kopen van SSDs/HDDs in het algemeen. Naar mijn mening zijn SATA kabels te duur en zou het beter zijn als fabrikanten deze meteen mee zouden leveren: zij kunnen deze kabels veel goedkoper krijgen.
Misschien is het opzet, maar de SATA kabels worden meestal WEL meegeleverd met een moederbord.
Dus heb je bij upgrade van een bestaande (niet zelf gebouwde computer) een extra onderdeeltje nodig.
Voor de geinteresseerden, mijn Crystal Disk Mark in een HP Elitebook 8740p uit 2012.

Sequential Read (Q= 32,T= 1) : 559.538 MB/s
Sequential Write (Q= 32,T= 1) : 511.292 MB/s
Random Read 4KiB (Q= 32,T= 1) : 192.529 MB/s [ 47004.2 IOPS]
Random Write 4KiB (Q= 32,T= 1) : 173.088 MB/s [ 42257.8 IOPS]
Sequential Read (T= 1) : 501.472 MB/s
Sequential Write (T= 1) : 436.240 MB/s
Random Read 4KiB (Q= 1,T= 1) : 14.165 MB/s [ 3458.3 IOPS]
Random Write 4KiB (Q= 1,T= 1) : 39.271 MB/s [ 9587.6 IOPS]

Inderdaad geen satakabel maar ik heb iets van 14 liggen, je krijgt er veel kado met mobo's. En de laptop heeft uiteraard geen nodig.