Specificaties 2,8" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

HTC Tattoo Zwart Review

Dentette 6 november 2009, 2.168 views

HTC Tattoo Zwart

Pluspunten

• Vormgeving,HTC Sense, Rijke featureset

Minpunten

• Mobiel internet nodig(voor goede android experience), Camera van iets mindere kwaliteit

Reden van aankoop:
Ik was op zoek naar een nieuwe gsm voor een beperkt budget. Een vereiste was WIFI en de prijs tussen 100 en 330. Dus het besluit was dan snel gevallen op de Tattoo.

Gebruikers interface en OS:
HTC sense op het Android platform is een vooraf geteste combinatie en de reclame rond customizing is zeker en vast waar. Het draait vlot en geen veel voorkomende lag. Een aanrader is een app killer om af en toe lopende apps af te sluiten, anders loopt het werkgeheugen vol.

Design,Featureset,Bereik:
Het bereik op het BASE netwerk is goed.Tot dusver ben ik geen onderbrekingen tegen gekomen, en kwamen SMSen op tijd aan. Zowel de GSM antenne en de WIFI antenne zijn krachtig en hebben een goede ontvangst. De GPS ontvanger is voldoende, er is namelijk goed bereik buiten en een beperkt bereik binnen. Google maps plaatst mij echter zonder veel GPS signaal op ongeveer 70m van mij huidige positie.
De knoppen op de onderkant geven een goede feedback, ik gebruik de D-pad echter niet vaak aangezien alles goed bereikbaar is op het scherm. Design is steeds een persoonlijke keuze, ik vind de tattoo er strak,handig en klein uitzien. De verwisselbare cover komt misschien nog af maar is geen must.

Sherm:
Het grote pijnpunt..., volgens vele reviewers. Ik heb er echter geen last van, in landscape is perfect met 2 duimen te typen en zelfs in portrait mode is full qwerty doenbaar. De predicatieve tekst verbetering is een verlichting om mee te werken en kiest vaak juiste woorden voor een foute input. De market mist inderdaad nog wel apps maar die zijn te vinden op het internet en met HTC Sync te installeren.

Conclusie:
Een verademing voor een ex SE W300i gebruiker. Positieve dingen staat in contrast met de woorden van professionele reviewers, hoogstwaarschijnlijk bij gebrek aan refrentie. Met de tijd zal de prijs nog zakken en dan is dit een geweldige instap Android, alsook perfect voor de mensen die houden van de iets compactere smartphone.

Heb jij ook een HTC Tattoo Zwart?

Reviews door de redactie

Niet een erg uitgebreide review.. Misschien wat foto's toevoegen?
En waarom rate je de prijs met 3 sterren?
Nope geen uitgebreide review, wegens tijdgebrek.

Prijs met 3 sterren omdat die nog naar beneden kan naar mij gevoel:
260 a 280 lijkt me een uitstekende prijs en ik heb hem gekocht aan 320
hoe lang gaat de batterij ongeveer mee als je hem tamelijk intensief gebruikt?
kan deze telefoon tegen een stootje? of is het zo 1 dat je 1 keer per ongeluk laat vallen en al kapot is?

bedankt voor de reiview
Ik heb hem al eens laten vallen, en hij werkt nog steeds schitterend.
De batterij moet ik wel elke avond opladen, maar dit komt doordat ik hem redelijk intensief gebruik:
  • 150 sms'jes per dag
  • kwartier bellen
  • wifi staat altijd aan
  • verschillende apps zijn altijd actief (proximus-app)