Sitecom 7 Port Hub - USB 2.0 - CN-051 Review

Verderop 6 november 2009, 4.293 views

Sitecom 7 Port Hub - USB 2.0 - CN-051

Pluspunten

• De USB hub is stevig en compact en doet waar ik het voor gekocht heb.

Minpunten

• In de verpakking zit een overbodige voedingsadapter

Features Score: 4
De USB hub is stevig en compact en doet waar ik het voor gekocht heb.

In de verpakking zit een overbodige voedingsadapter. Ik had deze in eerste instantie gebruikt maar toen startte mijn PC niet meer op. De adapter verwijderd toen bleek dat de hub werkt zonder adapter. Ik vind het slecht dat nergens op de verpakking vermeld staat dat de hub zijn voeding via de USB krijgt.
Ik vraag me af waar die adapter dan voor dient, het maakt dit product onnodig duurder.

• Logitech MX 1100 muis
  • Canon Printer IP 4600
  • Lacie HD
  • logitech toetsenbord EX 90
  • Windows XP

Heb jij ook een Sitecom 7 Port Hub - USB 2.0 - CN-051?

Die voedingsadapter zorgt ervoor dat je ook apparaten zoals een externe HDD aan kan sluiten, aangezien die hun stroom uit de USB poort halen. Zonder adapter werken die dus niet....
En als de hub dus niet werkt met adapter, wil dat zeggen dat er iets mis is met het product. Terugsturen dus!
Het probleem is dat sommige fabrikanten van hubs met voeding alsnog via de output kabel (naar PC) stroom leveren. Als de adapter erin zit krijgt je moederbord dus stroom van de USB hub (blijkbaar is dit volledig tegen de standaard van USB in). Oplossing is bijvoorbeeld de stroomleverende kabeltjes van de draad door te knippen, en slechts de data kabels te laten voor wat ze zijn.
Je hebt mij van een 2e miskoop behoed met deze review! Mijn ICIDU 7 ports hub geeft ook problemen met booten, wilde deze als vervanging halen, maar kan hem dus ook gelijk van mijn lijst halen...
Idd, een hub kopen in niet makkelijk, dit is ook mijn 2de, gelukkig werkt hij bij mij wel heel goed zonder snelheids verlies. Mijn eerste hub viel iedere keer midden in het kopiŽren uit. Deze vind ik trouwens ook veel fijner dan die eerste, hij heeft rubberen pootjes en is wat zwaarder zodat een stijve kabel je hub niet optrekt.
Ik heb dit merk gekocht omdat mijn vriend goede ervaring met sitecom heeft en omdat ze veel garantie geven dus ze zijn wel zeker van zich zelf.
En de indeling is ook fijn, door usb poorten aan alle kanten.
het enig nadeel is dat de kabel maar 50 tot 70 cm lang is(schat ik), maar dat is makkelijk op te lossen met een verlengkabeltje.

Zie nu dat de laatste reactie uit 2011 komt, maar post het toch. :)