Cooler Master Hyper Z600 Review

shootguy2 6 november 2009, laatste update op 6 november 2009, 696 views

Cooler Master Hyper Z600

Pluspunten

• Koelt uitstekend
  • Voelt degelijk aan
  • Mogelijkheid tot het plaatsen van extra fans

Minpunten

• Losse bracket voor 1366
  • Leunt over 4/8 pins P4 aansluiting bij veel moederborden.

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 5
De koeler was al bekend bij mij omdat ik een passief systeem wilde assembleren voor een collega.
Hij wilde echter redelijk zware specs (i7 920, Ati 4890 etc).
Uiteindelijk voor een Cooler Master Haf 922 gekozen en hier het systeem in gebouwd.

De koeler laat zich makkelijk plaatsen en met de bijgekocht bracket voor 1366 zat alles binnen een paar minuten op zijn plaats. Wat ik wel vreemd vond was dat de rubbertje met een zelfklevende zijde eigen te klein zijn voor het montage plaatje waar ze op moeten.
Verder geen fans aangesloten maar volledig passief zijn werk laten doen

Het systeem geassembleerd met de volgende inhoud:
CM600 mod voeding, 1 x TB Samsung Spinpoint F1, MSI X58 Pro E en een i7 920.

Alle tests gedaan met een omgevingstemp van 24C
Idle temps: CPU (gem. van 8 cores): 31C
Stressed met CPU BURN-IN 8x gestart: 43C.

Veel betere warmte afvoer dan ik mij had kunnen voorstellen.
Zeker een dikke 9 voor deze koeler van formaat (hij is echt wel aan de forse kant).

Heb jij ook een Cooler Master Hyper Z600?

Zozo goeie temperaturen helemaal omdat dit zonder fans is.. welke snelheid draait je i7? en draaien je case fans op max? Zou ik er eventjes bij vermelden is handige informatie ^^

Alleen een ding snap ik niet. Eerst zeg je ''Verder geen fans aangesloten maar volledig passief zijn werk laten doen'' en dan ''Alleen de front fan en de top en back fan aangesloten. De bovenste 23cm fan met zijn 3 pins aansluiting op het moederbord aangesloten en SMART CPU FAN aangezet in de BIOS.''
ik denk dat hij bedoelt dat hij geen fan op de koeler heeft geplaasts om hem zo actief te koelen

maar gewoon passief te koelen ( zoals hij geleverd word)

ik ben waarschijnlijk van plan deze koeler te kopen.. moet alleen nog ff weten of hij in mijn cm690 kast past + \ijkant dicht kan met de zijfan erop , en of ik de top fan in men kast kan laten zitten..
Korte review, jammer dat je (nog) geen plaatjes hebt. Verder wil ik je er wel op wijzen dat er virtueel 8 cores aanwezig zijn, fisiek zijn dat er gewoon 4
Ik heb deze koeler ook in combinatie met een Phenom X3 820 proc Idle 28.C stressed 39.c
voorwaar een must buy!
Overgenomen van een mede Tweaker/tukker voor 20 Euro incl; 1366 bracket!! _/-\o_

Edit: passief gekoeld.

[Reactie gewijzigd door Rev-anche op 25 november 2009 22:59]