Specificaties Soundbar met subwoofer en 1x HDMI-in - Bekijk alle specificaties

Samsung HW-K550 Review

markvv 14 december 2016, laatste update op 31 januari 2017, 1.260 views

Samsung HW-K550

Soundbar met een prima geluid!

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Bedieningsgemak

Minpunten

• Het duurt enkele seconden voordat de soundbar aan is
  • Hoogglanzende subwoofer vind ik niet mooi
  • SoundConnect geeft niet de beste geluidskwaliteit

Geluidskwaliteit Score: 4
Ik omschrijf mijzelf als een gematigd audiofiel; ik neem geen genoegen met ingebouwde speakers van een TV, maar ik ben ook weer niet iemand die even 1500,- neerlegt voor een audiosysteem. Na wat onderzoek kwam ik op deze soundbar uit. Ik heb geen andere soundbars als vergelijkingsmateriaal, dus misschien klinkt die Sonos van 800,- beter, maar het geluid wat er uit komt is echt dik prima. De bass klinkt mooi vol, en de hoge tonen en surround-effect zijn ook goed aanwezig. Je kunt zelf de bass en treble regelen, dat vind ik ook leuk. Het geluid is niet zo 'crisp' als een echte 3-weg zuilspeaker, maar de soundbar is dan ook eigenlijk niet te vergelijken met echte zuilspeakers.

Deze HW-K550 heeft meer speakers ingebouwd (3.1 systeem) dan de goedkopere HW-K450 (2.1 systeem) en HW-K350. Ik heb de HW-K450 niet kunnen beluisteren, dus het verschil kan ik verder niet beschrijven.

Hij werkt prima samen met mijn Samsung TV (de UE49KU6400S). Ik heb hem aangesloten met de HDMI-kabel (ARC). Het kan ook draadloos met SoundConnect, maar ik heb echt het idee dat de geluidskwaliteit dan minder wordt. Via de HDMI-kabel (en via soundconnect ook denk ik) gaat de soundbar gelijk aan en uit zodra je de TV aan- of uitzet. Ook het volume van de soundbar gaat mee als je het volume via de TV-afstandsbediening regelt. Je hebt de meegeleverde afstandsbediening dus eigenlijk bijna niet nodig. Dat vindt vrouwlief dan weer fijn omdat zij geen zin heeft om 100 knoppen en afstandsbedieningen in te moeten drukken alvorens TV te kunnen kijken. Je hebt de afstandsbediening alleen nodig als je een andere soundmodus (film, music, e.d.) of bass/treble aan wilt passen.

De draadloze subwoofer is ook top. Je zet hem waar je maar wilt; alleen een stopcontact is nodig. Let wel dat als je hem achter de bak zet, de bass wel wat gedempt wordt. Je kunt hem ook plat neerleggen en onder de bank schuiven.

Al met al ben ik erg tevreden met deze soundbar! :)

Kijk 'm eens hangen!

Heb jij ook een Samsung HW-K550?