Specificaties GF GTX 1050 Ti (1,29GHz), 4GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G Review

daanvanderuitNewbie 12 december 2016, 596 views

MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G

Prima product met goede looks en een geweldig prestatieniveau.

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • Lekker stil
  • Fans koelen goed af
  • Goede grafische prestaties

Minpunten

• Fans gaan pas laat aan (60 graden)

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Deze kaart is een goedkopere grafische kaart die prima werkt in combinatie met een i5. Hij draait high end games (neem bijvoorbeeld Assassin's Creed 3) op ultra settings met een fps rond de 40. Naast goede prestaties is het product heerlijk stil.

Het wat minder positieve punt dat ik heb ontdekt is dat de fans pas aan gaan als de kaart rond de 62 graden Celsius zit. Dit zou waarschijnlijk hebben te maken met energieverbruik, maar is na mijn mening wat laat.

Heb jij ook een MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G?

''Fans gaan pas laat aan (60 graden)''

Dit is in te stellen met een fan-grafiek in o.a. MSI Afterburner. Gebruik ik met mijn 1060 ook :)
Ah, bedankt voor je reactie! Wat gebruik jij nu/beveel jij aan als het gaat om temperatuur waneer de fans gaan draaien?
Bij mij draait de fan sowieso altijd. Onder de 30 graden op 700 rpm. Waardoor ik op 24-25 graden zit in idle.
Vanaf dan stijgt de snelheid tot 1500 rpm bij 70 graden.

Vsync (60) aanzetten in games kan 15-35 graden schelen.

[Reactie gewijzigd door kelwin123 op 12 december 2016 16:37]

Waarom zou je dat willen? Overigens is een stabielere temperatuur ook beter voor een videokaart. Mijn GTX1060 laat zijn fan onder de 50 graden ook al stoppen, ik denk dat die ook pas rond de 60 aanschiet, op die manier koelt hij ook veel geleidelijker aan af.

[Reactie gewijzigd door skelleniels op 12 december 2016 23:03]

Het is alleen maar een instelling. Mijn 1060 komt nooit boven de ~38 graden uit.