Netgear Nighthawk R7000 - AC1900 Smart WiFi Router Review

IntegerNewbie 9 december 2016, 972 views

Netgear Nighthawk R7000 - AC1900 Smart WiFi Router

Top Router voor DDWRT, zowel WAN/LAN snelheid als wifi range/stabiliteit

Pluspunten

• Goede wifi Range
  • Makkelijk te flashen

Minpunten

• veel plastic
  • hoge prijs

Beheerbaarheid Score: 5
WLAN-bereik Score: 5
Met behulp van: http://www.tweaking4all.nl/hardware/netgear-r7000-dd-wrt/
zeer eenvoudig de firmware kunnen flashen direct na aankoop.

Ik heb hiervoor vele routers geprobeerd zoals bv de Asus pricewatch: Asus RT-AC68U Zwart

Die heb ik allemaal weer weg gedaan en ben steeds terug gekomen op de TP link tl-wr1043ND

pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND-450Mbps Wireless N Gigabit Router (NL model) ook met DDWRT

De wifi van die router was uitstekend maar de WAN snelheid was niet meer toereikend voor de 300mbit van Ziggo.

Het was lastig om iets fatsoenlijks te vinden en waar DDWRT op kon draaien. Tot nu toe zeer tevreden dus over der Netgear R7000!!

Ik maak trouwens alleen gebruik van 2.4gHz dus de wifi snelheid zou misschien nog wel omhoog kunnen maar voor WIFI is range en stabiliteit belangrijker voor mij, vandaar dat ik de 5gHz radio heb uitgezet.

Heb jij ook een Netgear Nighthawk R7000 - AC1900 Smart WiFi Router?

5ghz uitzetten op zo'n router? Meen je dit nou? En dan durf je iets over stabiliteit te zeggen? Waarom überhaupt uitzetten als het simultaneously dual band is?
Ik denk dat ieder z'n eigen voorkeuren heeft.

Alle devices in mijn huis zijn wired behalve de tablets/telefoons. En daar heb ik geen 5gHz voor nodig. zoals ik al zei in mijn review was de WAN/LAN snelheid en de range/stabiliteit van belang. 5gHz is compleet nutteloos in mijn huis en met andere routers was het zo dat 5Ghz niet zo goed door het beton heen kwam en niet zo ver rijkte als 2.4gHz.

Wanneer je op internet gaat zoeken naar de voordelen van 5gHz t.o.v. 2.4 gHz kom je dit soort commentaren tegen: "5Ghz does have a downside in that it is less able to penetrate solid walls and objects, so if you go outside your house to use your phone, your connection might drop."

Wanneer je in een flat woont en er zijn 20 wifi signalen in je huis, is 5gHz waarschijnlijk een betere optie. Ik heb hier 2 wifi signalen rond mijn huis maar het is wel van beton gemaakt.

Anyways, ik heb geen zin in verdere discussie, ik denk dat mensen die in dezelfde situatie zitten wel iets aan deze review hebben aangezien het mij nog al wat moeite en geld heeft gekost om uit eindelijk tot dit gewenste resultaat te komen.