Specificaties Actioncam, max 1920x1080 @ 60fps, wifi - Bekijk alle specificaties

GoPro Hero+ Grijs Review

Flavius 9 december 2016, laatste update op 12 december 2016, 1.009 views

GoPro Hero+ Grijs

Prima actiecamera voor een goede prijs. Robuust omhulsel. Veel accessoires verkrijgbaar. Een minpunt is dat je een account moet aanmaken voor het kunnen gebruiken van de applicatie ter bediening van je Hero+.

Pluspunten

• Goede prijs
  • Robuust omhulsel
  • Veel accessoires verkrijgbaar
  • 1080@60fps video
  • 64GB microSD kaart

Minpunten

• Account (internet) nodig voor gebruik van GoPro Capture app
  • Accu niet verwisselbaar
  • Voorste schermpje (settings) slecht zichtbaar/leesbaar

Beeldweergave Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 5
Features Score: 3
Design & bouwkwaliteit Score: 5
Overwegingen
Aangeschaft voor het filmen tijdens mijn werk, tijdens het rijden of tijdens het uitvoeren van mijn sporten. Ik heb voor de Hero+ gekozen en niet voor de Hero, omdat de Hero+ bij een resolutie van 1080p kon filmen met een fps van 60 i.p.v. 30 (zoals bij de Hero). Ik heb voor de Hero+ zonder LCD gekozen, omdat deze meer druk kan weerstaan en daardoor ietwat robuuster is.

Uitpakken
Je krijgt bij de GoPro Hero+ standaard een USB-kabel (zonder adapter om via het stopcontact op te laden), bevestiging van de camera welke je in diverse accessoires kunt steken en bevestigingen die je aan bijv. een helm kunt plakken.

Ik had er zelf ook een 64GB microSD kaart, GoPro Chest Mount Harness en GoPro Mount 360 Clamp bij besteld. Deze sluiten ze goed aan op de camera. Het Harness sluit ook héél erg goed om het lichaam aan waardoor deze stevig vast zit en de camera stabiel kan opnemen.

Ervaringen
Het bedienen van de Hero+ gaat niet via een LCD-scherm, maar kan via de applicatie GoPro Capture. Ik kwam er helaas pas na aankoop achter dat deze applicatie om een account vraagt. Een enorme minpunt naar mijn mening, omdat je hierdoor altijd verbinding met het internet dient te hebben. Wanneer je de applicatie bepaalde rechten ontneemt (agenda, camera, contacten, lichaamssensoren, locatie, microfoon, opslag, sms en telefoon) kan deze niet inloggen. Dit komt zeer opdringerig over op mij, want voor alleen het bedienen van de Hero+ zijn al deze rechten helemaal niet nodig. Als ik dit van te voren had geweten had ik misschien toch de overweging gemaakt voor de Hero+ te gaan mét LCD.

Omdat ik deze rechten standaard blokkeer duurde het dus even voordat ik verbinding kon maken met mijn telefoon. Het is (gelukkig) met mijn diensttelefoon, waardoor ik uiteindelijk toch de rechten heb gegeven die de app nodig had. Eenmaal verbinding gemaakt met de WiFi van de Hero+ (met een standaard wachtwoord) dien je bij het eerste keer gebruiken van de app wél direct de naam + wachtwoord van de WiFi van de Hero+ te wijzigen. Vervolgens kun je direct meekijken via de camera van je Hero+. De instellingen ervan wijzigen. De firmware updaten. De camera laten starten met opnemen. Et cetera. Wanneer je geen gebruikmaakt van de Hero+ dan kun je de WiFi uitschakelen.

Het schermpje aan de voorkant vind ik overigens slecht leesbaar. Je moet een goede hoek pakken voor enige goede zichtbaarheid.

Toevoeging 12 december 2016
Ik heb een aantal filmpjes gemaakt om te testen hoe de Hero+ het doet. Ik heb tot nu toe alleen filmpjes gemaakt in de schemer en het donker. De beeldkwaliteit is mijns inziens goed. Het beeld is vloeiend, scherp en je kunt goed onderscheiden.

De audio hierbij is niet super. Als het geluid van dichtbij komt hoor je het wel, maar wanneer je met iemand in gesprek bent dan hoor je deze persoon niet al te goed in de video.

Ik heb de camera continu aanstaan (standby), zodat ik op interessante momenten met één druk op de knop de camera kan laten starten met opnemen. Het viel mij hierbij op dat de accu vrij snel leeg is. Dan heb ik het toch wel over een periode van 4 uur, waarbij er voor ongeveer 40 minuten aan beeldmateriaal is gemaakt.

Heb jij ook een GoPro Hero+ Grijs?

Ik heb deze camera ook. Je kan hem toch gebruiken met de Quik app? Daar heb je geen account voor nodig, en ook geen internet, want de camera kan zijn eigen wifi netwerk opzetten om te verbinden met je telefoon.
Ik heb zojuist de GoPro Quick app gedownload en geprobeerd, maar ik kan geen functie vinden waarbij ik binnen die Quick app verbinding kan maken met mijn Hero+ om deze vervolgens via de Quick app te bedienen.

Ik vind alleen maar de mogelijkheid om bestaande video's of foto's die al op mijn telefoon staan te bewerken.
Je hebt gelijk, ik haalde de apps door elkaar. Ik heb wel een profiel gemaakt, maar ik heb echt geen internetverbinding nodig om daarna met de camera te verbinden.