DXRacer Formula OH/FE11/NW Review

PSYVIRII 9 december 2016, 1.072 views

DXRacer Formula OH/FE11/NW

Relaxe bureaustoel om lange game-sessies te maken. Zie de uitgebreide review voor meer informatie.

Pluspunten

• Kussens
  • Houding
  • Stevigheid

Minpunten

• Prijs (let op acties)
  • Wieltjes

De DXRacer Formula is een perfecte bureaustoel voor de gamer die een goeie en comfortabele stoel wilt. Na het installeren van de stoel en het testen was het even wennen aan de stijfheid van de stoel. Na een paar uur achter mijn bureau had ik nergens last van en de kussens zaten ook relax.

Het kantelen van de stoel is wel een pluspunt. Die kan namelijk behoorlijk ver naar achteren zodat je toch nog een beetje het luie effect heeft.

Het materiaal voel behoorlijk solide aan. Alles is netjes bewerkt en het voelt gelijk dat je waar voor je geld hebt.

De installatie van de stoel is super simpel. Zijn een paar schroeven en wat klikken en hij staat. De gebruiksaanwezig die erbij zit helpt wel een beetje maar mag wel wat beter. De links voor de filmpjes moet je helemaal niet gebruiken want die zijn sowieso voor een ander model.

TIP: Bij het aanschaven van een DXRacer stoel. LET OP DE ACTIES. Er zijn zat sites die de stoelen verkopen en zijn ook vaak in de aanbieding.
Ik heb deze stoel gekocht bij Alternate met de Black Friday actie (200 euro)

Eventuele nadelen:

Het nadeel van de stoel is wel dat deze niet bedoelt is voor lange personen. Dit heeft ook te maken met de nekkussen en de hoogte van de stoel. Ik ben niet zo lang dus bij mij zat hij perfect.

Voor de gamer die een relax stoel wil hebben voor het gamen achter een tv moet wel opletten dat deze stoel de houding aanhoudt van het gamen of werken achter een bureau dus het is geen stoel om in te ploffen. Ook voor personen die graag de benen over elkaar willen hebben zou ik deze stoel niet aanbevelen. De opervlakte van de onderkant is kort.

De wielen van de stoel zijn niet van de beste kwaliteit. Het voordeel is wel dat bijna elk vervangende wiel er wel inpast.

Samenvatting

Positief:

- Bouwkwalitei
- Hoe de stoel zit en de kussens
- Installatie
- Prijs/kwaliteit verhouding.

Nadelen:

- Lengte persoon
- Wielen
- Puur voor achter een bureau

Eindoordeel:

Ik raad deze stoel aan voor elke gamer die niet al te veel wil betalen maar toch een hippe gamingstoel wil kopen.

De stoelen staan vaak ook bij winkels als showmodel. Loop is een keer bij een winkel naar binnen en test het voor jezelf.

Heb jij ook een DXRacer Formula OH/FE11/NW?